اخبار استان ها

وجود ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در قم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، روح‌الله امرالهی با اشاره به اینکه تلاش کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر استفاده از ظرفیت نخبگانی معماری و شهرسازی قم است، اظهار کرد: ریشه‌های قوی و ارزشمندی در حوزه معماری ایرانی اسلامی در قم داریم که باید از آن استفاده‌های بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهسازی بافت فرسوده قم در دستور کار قرار دارد، افزود: با همکاری و همراهی مجموعه مدیریت استان، دوطبقه تشویقی برای بهسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد بازگشایی ادامه مسیر بلوار عمار یاسر خواهیم بود، ادامه داد: به دنبال احداث موزه‌ای برای شهر قم هستیم و احداث فرهنگسرای آئینی نیز دیگر موضوعی بوده که توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حدود هزار و ۶۰۰ هکتار مصوب بافت فرسوده در قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمر ساختمان‌های این بافت از چهار تا شش دهه است که بیشتر آنها از استحکام لازم برخوردار نیست.

امرالهی با اشاره به اینکه با همکاری مجموعه مدیریت استان بسیاری از پروژه‌های زمین‌مانده شهری دوباره فعال شد، تصریح کرد: این همراهی و همکاری موجب شد سال ۱۴۰۱، یک سال درخشان در حوزه مدیریت شهری باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم با توجه به تقارن ایام نوروز با بهار طبیعت مجموعه مدیریت شهری و نهادهای فرهنگی، اقدامات خوبی را در دستور کار داشته باشند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا