اقتصاد کلان

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ |برنت ۸۲ دلار و ۴۴ سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه در بحبوحه نشانه‌های ضعف تقاضا برای سوخت و کاهش احتمال پایین آمدن زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافته است. اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را از بین برده که می‌تواند رشد اقتصاد را آهسته کرده و تقاضا برای سوخت در بزرگترین اقتصاد دنیا را کاهش دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰٫۴۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۰ سنت معادل ۰٫۳۸ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۹۶ سنت معامله می‌شود.

دعوای شرکت‌های بیمه‌ونفت آمریکا برسرمحموله توقیفی توسط ایرانکشف منابع جدید نفت و گاز در ایران

تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌ترین در همین سطح بالا نگه دارد که از ارزش دلار حمایت می‌کند. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.
یکی دیگر از دلایل پایین آمدن قیمت نفت ضعف تقاضا بوده است. ذخایر بنزین و میعانات گازی آمریکا در آستانه فصل پرمصرف تابستان افزایش یافته است.
پالایشگاه‌ها در سراسر دنیا با کاهش سوددهی خود مواجه هستند. هوای معتدل در نیمکره شمالی و کاهش فعالیت اقتصادی تقاضا برای نفت را پایین آورده است.
از طرف دیگر، امید به تمدید طرح کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در نیمه دوم سال جاری میلادی تا حدی از قیمت نفت حمایت می‌کند.
وزیر نفت عراق در روز یکشنبه گفت کشورش به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک به طرح کاهش تولید این ائتلاف پایبند است و با سایر اعضا برای تثبیت بیشتر بازارهای جهانی نفت همکاری می‌کند.
اوپک پلاس در ابتدای این ماه اعلام کرد عراق بسیار بیشتر از سهمیه تعیین شده خود در سه ماهه اول سال جاری میلادی تولید کرده است. این گروه گفت بغداد موافقت کرده این مازاد تولید را با کاهش تولید در ماه‌های دیگر سال جبران کند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا