شهر و جامعهعناوین اخبار

اتخاذ تصمیم در خصوص حل مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان شن و ماسه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، استاندار و  رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به چالش  تولید کنندگان شن و ماسه گفت:به دلیل گسترش  شهر اصفهان و نزدیک شدن به  معادن و واحدهای تولیدی شن و ماسه با آلایندگی زیست محیطی  در حاشیه شهر  روبرو هستیم که در این راستا شورا به دنبال راهکارهای عملیاتی برای کاهش آلایندگی و همچنین متوقف نشدن تولید شن و ماسه در شرق اصفهان است .

«رسول زرگرپور» جابه جایی واحدهای تولید شن وماسه را بر اساس رعایت استانداردهای محیط زیست و منابع طبیعی لازم دانست و گفت:به جای راهکارهای کوتاه مدت یک ساله بایستی راهکار بلند مدت برای چالش تولید کنندگان شن و ماسه اتخاذ کرد.

وی اضافه کرد:فعالان این بخش با شناسایی مناطق قابل صدور مجوز  برای برداشت شن و ماسه می توانند مجوزهای لازم را از سازمان صنعت،معدن و تجارت  دریافت و به فعالیت خود در این بخش ادامه دهند.

وی با اشاره به کاهش شن و ماسه رودخانه ایی در اصفهان خواستار توجه تولید کنندگان این بخش به شن و ماسه کوهی شد و گفت:با شناسایی معادن  مناسب برای تولید شن و ماسه می توان به عنوان جایگزین شن و ماسه رودخانه یی  از این ظرفیت  استفاده کرد.

استاندار اصفهان  از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت:تا کنون ۵ جلسه با حضور سازمان ها و نهادهای مربوط تشکیل شده و از اتاق بازرگانی و خانه صنعت،معدن و تجارت استان دعوت به حضور می شود.

وی افزود:استان اصفهان در نهادینه شدن اقتصاد  مقاومتی پیشرو خواهد بود زیرا ظرفیت های تولیدی و خدماتی این استان جایگاه ویژه ایی در کشور دارد.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در  این جلسه حمایت از تولید و صنعت را نیاز به اقدام عملی دانست و گفت:کمک به صنعت و تولید در قالب شعار و تبلیغات انجام می شود و در عرصه عمل اتفاق تازه ایی نیفتاده است .

سهل آبادی  در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل و مشکلات واحدهای تولید شن و ماسه اصفهان اشاره کرد و گفت:تمام زمین های برداشت شده از کنارگذر فرودگاه تا جاده نایین به همت انجمن شن و ماسه اصفهان تسطیح و در مرحله بوته کاری قرار گرفته است.

«محمود اقارب پرست»مسوول دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت: در سال گذشته  ۵۱ جلسه پیرامون شورای گفتگو تشکیل شده است . ۱۲ جلسه اصلی  به ریاست استاندار  ،۲۶ جلسه پیگیری مصوبات و ۱۳ جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان بخش خصوصی و دولتی  برگزار شد.

وی افزود:شورا در سال گذشته  ۸۱ مصوبه  به تصویب رسناده که ۵۷ مصوبه استانی و ۲۴ مصوبه ملی بوده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا