پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح نشاط معنوی با استقبال مردم در امامزاده سیدداود(ع) خور و بیابانک

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با آغاز فصل تابستان و تعطیلات مدارس طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با رویکرد ترویج زندگی به سبک اسلامی و با محوریت بقاع متبرکه در جوار حرم مطهر امامزاده سیدداود(ع) در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود: این کلاس ها شامل؛ مهارت زندگی، طب اسلامی، عروسک سازی، حفظ قرآن کریم، روخوانی قرآن برای بزرگسالان و کلاس های نقاشی و حفظ قرآن و روخوانی قران نیز ویژه کودکان و نوجوانان از ۱۶ تیر ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه نیز این کلاس ها برپا است که با استقبال خوبی نیز از طرف مردم روبرو شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: آستان مقدس امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور و در میدان امام خمینی واقع شده است.

**تشکیل پویش مهر تحصیلی در استان اصفهان

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با هدف جذب مشارکت خیرین برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت استان اصفهان پویش مهر تحصیلی در سراسر استان اصفهان تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی اظهار داشت: امسال نیز براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش با هدف کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند طرح مهر تحصیلی در سراسر استان اصفهان اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: در قالب این طرح بسته هایی شامل؛ کیف و لوازم التحریر برای سال تحصیلی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در نظر گرفته شده است که این محصولات در راستای حمایت از کالای داخلی از تولیدکنندگان داخلی و براساس محتوی ارزش های اسلامی تهیه شده که مبلغ هر بسته نیز ۵۴۱۵۰ تومان است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: کلیه خیرین و نیکوکارانی که قصد دارند تا در این امر خیرخواهانه مشارکتی فعال داشته باشند می توانند برای تهیه این بسته ها به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان مراجعه نمایند و با پرداخت هزینه ذکر شده اقدام به تهیه بسته مهر تحصیلی نمایند و خود فرد خیر نیز می تواند این بسته ها را پس از تهیه توزیع و یا اداره اوقاف را به این مهم مامور کند.

سعید بکرانی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته با جذب خیرین نیکوکار ۳۰۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۱ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرد که از این تعداد ۲۶۰۰ بسته را خیرین تهیه کردند و ۴۰۰ بسته نیز از محل موقوفات منطبق با نیات واقفان نیک اندیش تهیه و توزیع شد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه یادآور شد: افراد خیر و نیکوکار که قصد دارند در این پویش به یاری دانش آموزان نیازمند بشتابند می توانند تا پایان مرداد ماه به امور فرهنگی و اجتماعی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان مراجعه نمایند.

سعید بکرانی در ادامه افزود: طرح مهر تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مهرماه و با آغاز به کار مدارس اجرا می شود.

**بدهی ۲۷۰ میلیارد ریالی وزارت بهداشت و درمان به موقوفات استان اصفهان

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وزارت بهداشت و درمان برای تصرف ۲۲ موقوفه استان اصفهان جهت خدمات درمانی از قبیل بیمارستان، درمانگان و… به موقوفات استان ۲۷۰ میلیارد ریال اجاره بهاء و پذیره بدهکار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: از آنجایی که اداره اوقاف و امور خیریه متولی اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین حفظ و حراست از موقوفات است با پیگیری هایی که در این راستا انجام داده است توانسته تا با اداره بهداشت و درمان برای پرداخت اجاره بهاء و حق پذیره موقوفات استان که در تصرف آن اداره است تفاهم نامه ای را منعقد نماید.

وی در ادامه افزود: قریب به بیش از ۳۰ سال است که ۲۲ موقوفه در سراسر استان اصفهان در تصرف اداره بهداشت و درمان است که در این موقوفات بیمارستان، درمانگاه و…. ساخته شده و در مجموع نیز ۲۷۰ میلیارد ریال این اداره به موقوفات استان بدهکار است و با همکاری و مساعدت اداره بهداشت و درمان این مبلغ بزودی به موقوفات پرداخت می شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: این موقوفات هرکدام نیات متفاوتی دارند که اداره اوقاف و امور خیریه پس از دریافت اجاره بهاء این موقوفات در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش آنان اقدام می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی یادآور شد: براساس تفاهمی که بین اداره اوقاف و امور خیریه و اداره بهداشت درمان منعقد شده است مقرر شده تا ۲۰ درصد از این بدهی به صورت نقدی به حساب موقوفات واریز شود و مابقی نیز در دیون این اداره ثبت و هر ساله مبلغی از آن بدهی از محل اعتبارات دولتی اداره بهداشت و درمان به حساب موقوفات واریز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا