اخبار استان ها

امکانات فضاهای شهری لردگان ضعیف است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان لردگان اظهار کرد: در بخش‌ها و شهرهای کمتر برخوردار استان به دلیل نبود ادارات و بانک‌ها، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود، چراکه فقط اسم شهر یا بخش را یدک می‌کشد و مردم نیز تنها مسئولانی که در این مناطق می‌شناسند، اعضای شوراهای اسلامی محل هستند که توان اجرایی ندارند.

وی افزود: در اکثر شهرهای این شهرستان امکانات فضاهای شهری از جمله بلوار، میادین با المان‌های خاص، پارک‌ها و مراکز تفریحی با وجود ظرفیت و مناطق بکر، بسیار ضعیف است، لذا باید دولت شهرداری‌های با درآمد کمتر را مورد حمایت قرار دهد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مطالعه طرح‌های تفصیلی و جامع شهرداری‌ها باید در دستور کار باشد تا نقشه راه برای توسعه شهرها ترسیم و محقق شود.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می‌توانند در تلطیف فضای شهری نقش مهمی داشته باشند، بنابراین اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها با رویکرد محیط زیستی بسیار تأثیر گذار و مهم است.

حسین‌پورآقایی با اشاره به اینکه رودخانه خرسان و کارون از شهرستان لردگان عبور می‌کند، اضافه کرد: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها جهت توسعه اشتغال‌زایی باید استفاده کرد و ظرفیت کشاورزی شهرستان لردگان نیز بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد همچنین کشاورزی به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تأکیدات و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال و تولید مورد توجه است، گفت: کمک به ایجاد طرح‌های گیاهان دارویی در شهرستان لردگان پربازده خواهد بود؛ در این شهرستان به دلیل کمبود شغل، اکثر مردم به قاچاق هیزم روی آوردند، در حالی که این روند جنگل‌ها را به سمت نابودی می‌کشاند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هر ساله بودجه‌ای برای مبارزه با آفت‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما هیچ‌گونه نظارتی روی طرح‌ها نیست که هر ساله شاهد از بین رفتن درختان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترمینال لردگان از ضعیف‌ترین ترمینال‌های کشور است، تصریح کرد: خودروهای ترمینال لردگان فرسوده است، لذا با توجه به حادثه‌خیز بودن محور این شهر، ضروری است مسئولان توجه جدی به این مهم داشته باشند.

حسین‌پورآقایی با بیان اینکه اینکه چشم امید فرهنگیان به دولت است، افزود: طرح مسکن ملی فرهنگیان در تمام شهرستان‌ها اجرا شده است، اما در لردگان زمینی برای احداث مسکن مشخص نشده است که انتظار داریم این موضوع پیگیری شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا