اخبار صنعت، معدن و تجارت

تحقق ۱۰۴ درصدی اشتغال هدف‌گذاری شده در استان کرمانشاه

مختار احمدی در گفتگویی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بر اساس سند اشتغال و برنامه‌های اجرایی که دبیرخانه شورای اشتغال استان کرمانشاه آن را پیگیری و رصد کرده است، تعداد ۴۶ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده بود که بیش از این تعداد در سامانه ملی رصد فرصت‌های شغلی ثبت شده است.

وی افزود: آسیبی که سامانه رصد در سال‌های گذشته داشت، نبود نظارت و راستی آزمایی بود که در دولت سیزدهم و با تلاش و تدابیری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مد نظر قرار داده است اکنون نظارت در چند مرحله از جمله پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نشانگر افزایش واقعی شاغلان و ثبت فرصت‌های شغلی است.

وی اضافه کرد: با نظارت و تدابیر استاندار کرمانشاه برنامه‌های اشتغال در سال ۱۴۰۲ را تحت نظارت و پیگیری قرار دادیم و برنامه‌های اشتغال دستگاه‌های اجرایی را دریافت کردیم و هدف‌گذاری ۳۴ هزار فرصت شغلی مد نظر قرار دارد که مورد تصویب شورای عالی اشتغال نیز قرار گرفته و هفته گذشته با امضای مشترک وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه ابلاغ شده است. در جلسات کارگروه اشتغال به دنبال ثبت ۳۴ هزار فرصت شغلی تعهد شده در سامانه ملی رصد هستیم.

احمدی گفت: سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ استان به صورت کامل در سال ۱۴۰۱ جذب شده و ۱۰۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان بوده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان کرمانشاه بیش از سهمیه و حدود ۱۰۶ میلیارد تومان جذب و پرداخت شده است و استان کرمانشاه توانسته رتبه سوم را کسب کند.

وی تصریح کرد: به‌رغم تأخیر در ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ به استان کرمانشاه تاکنون موفق به جذب ۱۷۷ میلیارد تومان شده‌ایم که به متقاضیان پرداخت شده است و در حال بررسی تدابیری هستیم که در ماه‌های آینده سهم بیشتری از محل تبصره ۱۶ جذب کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا