پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توصیه های پلیس اصفهان به مناسبت بازگشایی مدارس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، در اطلاعیه ای که توسط فرماندهی انتظامی استان اصفهان صادر گردیده ،آمده است: ماه مهر ماه شور، شوق، نشاط ، علم اندوزی و نوید دهنده رشد و شکوفایی نسل آینده کشور است. در این ماه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان به یک دغدغه جدی برای خانواده ها، مدیران، معلمان، مسئولان، نیروهای پلیس و تمامی مردم کشور تبدیل می شود و همه دست در دست هم می دهند تا برای آرامش و آسایش این قشر آینده ساز تمام تلاش و کوشش خود را مضاعف کنند.

در این میان با توجه به حجم بالای ترافیک در ساعات بازگشایی مدارس و خطراتی که دانش آموزان را تهدید می کند فرماندهی انتظامی استان اصفهان توجه خانواده های گرامی، رانندگان محترم و تمامی شهروندان را به رعایت موارد زیر جلب می کند:

۱-به منظور جلوگیری از بروز ترافیک های سنگین در نخستین ساعات صبح اولین روز های مهر توصیه می شود خانواده ها از جابجایی فرزندان خود به مدارس با خودروهای شخصی خودداری کرده و از وسایل نقلیه عمومی در این خصوص استفاده کنند.

۲-برای تردد فرزندان خود به مدارس و مراکز آموزشی از سرویس های معتبر و دارای مجوز در چرخه حمل و نقل استفاده کنند.

۳- خانواده ها به فرزندان خود آموزش دهند که از همراهی با افراد غریبه و یا سوار شدن در وسایل نقلیه آنها خودداری کرده و در صورت نیاز از خودروهای عمومی استفاده کنند.

۴- خانواده ها از همراه کردن زیور آلات و اشیای قیمتی با فرزندان دختر خود هنگام رفتن به مدرسه جلوگیری کنند زیرا همین کار آنها موجب جلب توجه سارقان شده و آنها را در معرض سرقت قرار می دهد.۵-رانندگان وسایل نقلیه نیز هنگام عبور از محدوده مدارس از سرعت خود کاسته و پس از اینکه از نبودن دانش آموزان در آن منطقه مطمئن شده به تردد خود ادامه دهند.

۶-اولیا و مربیان عزیز در جهت جلوگیری از تصادفات به فرزندان خود آموزش دهند که هنگام عبور از عرض خیابان ها موارد ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

۷-هنگام خروج دسته جمعی دانش آموزان از مدارس و عبور آنها از عرض خیابان ها حتماً یک یا دو نفر از مربیان و معلمان مدارس جهت انتقال آنان به آن سوی خیابان همراه شوند.

۸-والدین گرامی  به فرزندان خود آموزش دهند تا از ارتباط با افراد غریبه و پذیرفتن غذا و نوشیدنی از این افراد جداپرهیز کنند.

۹-خانواده ها به فرزندان خود آموزش دهند از انجام شوخی های غیر متعارف که ممکن است آسیب های جدی به دنبال داشته باشد و لطمات جبران ناپذیری را نیز به بار آورد پرهیز کنند.

۱۰-خانواده ها آدرس و شماره تلفن منزل خود راهمیشه با فرزندانشان همراه کرده و به آنان آموزش دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مورد مشکوکی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و یا مشکل خود را با مامورانی که در محدوده مدارس استقرار دارند در میان بگذارند.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان این اطلاعیه از عموم شهروندان خواست تا با رعایت توصیه ها و هشدارهای پلیس زمینه تحصیل و علم و دانش در سایه امنیت و آسایش را برای فرزندان خود فراهم کنند.

راه اندازی گشت های ویژه برای رسیدگی به شکایات مدارس

رییس پلیس مرکز استان اصفهان نیز از راه اندازی گشت های ویژه برای رسیدگی به شکایات مدارس خبر داد و گفت: با آغاز سال تحصیلی تیم هایی برای تامین امنیت دانش آموزان و محیط های تحصیلی در کلان شهر اصفهان فعال می شوند.

سرهنگ”حسن یاردوستی” اظهار داشت :با شروع سال تحصیلی ۹۵-۹۶طرح تامین نظم وامنیت دانش آموزان، در مسیر های تردد آنها به اجرا گذاشته می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد عنوان کرد: اجرای این طرح با بکار گرفتن تیم های گشت موتوری، خودرویی و پیاده در جلوی مدارس به خصوص مدارس و آموزشگاه های دخترانه با تقویت گشت ها در ساعات آغاز و تعطیلی مدارس خواهد بود.

وی از راه اندازی گشت های ویژه برای رسیدگی سریع به مشکلات و شکایات مدارس خبر داد و گفت: از تمامی مدیران و مسئولان مدارس می خواهیم که در صورت بروز هرگونه مشکل انتظامی و امنیتی و هرگونه مزاحمت های احتمالی موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا این گشت های ویژه در سریع ترین زمان به موضوع رسیدگی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا