اخبار استان ها

کسب رتبه اول کشوری روستای مهمویی خراسان‌ جنوبی در کمک به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز _شنبه هجدهم فروردین _در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان با توجه به شرایط درآمدی مردم، در خصوص کمک به عتبات عالیات باید رتبه ۳۱ کشور را داشته باشد در حالی که رتبه اول را کسب کرده که حاکی از تدین، دینداری، عشق، علاقه و ارادات مردم به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به روستاهایی که در زمینه کمک به عتبات عالیات رتبه نخست کشور و استان را کسب کرده‌اند، گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، روستای مهمویی شهرستان بیرجند رتبه اول کمک‌های مردمی را در سطح کشور و استان به خود اختصاص داده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا آئین تکریم مردم مؤمن و انقلابی روستای نمونه کشوری مهمویی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تسریع، تسهیل و آماده کردن بستر برای کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات است و نباید این مهم را با کارهای اداری اشتباه گرفت، تصریح کرد: کار در این حوزه باید توسط مردم به صورت خودجوش و کاملاً خالصانه مدیریت شده و ادامه پیدا کند.

قناعت افزود: چه این جلسات تشکیل شود یا نشود یا اینکه ما مسئولان باشیم یا نباشیم، مردم متدین استان با توجه به اعتقادات دینی و ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) دارند به ستاد توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه و مراسم اربعین حسینی و از این قبیل کمک می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مراسم عظیم اربعین، بیان کرد: در همین راستا باید ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی در بین مردم به ویژه جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های سی‌وسه‌گانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در سال جاری تهیه شده، تصریح کرد: این برنامه‌ها به عنوان مصوبه این جلسه تصویب و در دستور کار ستاد عتبات عالیات استان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به احداث زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس گفت: این پروژه به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم استان از سال‌ها قبل در حال احداث است که در سال‌جاری با قدرت و قوت بیشتری پیگیری و دنبال خواهد شد.

قناعت ضمن قدردانی از مردم استان برای خلق حماسه دیگری در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده حضور معنادار و بابصیرت مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیرتری داشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد پیروزی و موفقیت جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا