اخبار استان ها

احداث ۱۸ باب منزل مسکونی در یزد برای مددجویان کمیته امداد(ره)

حسین آزادی‌نژاد در گفتگویی در یزد با اشاره به نقش پررنگ مساجد در تمدن سازی جامعه اسلامی از فعالیت‌های سپاه و بسیج در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های این مجموعه در سه محور کلی اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی با مرکزیت مسجد جامع شهر یزد، افزود: برنامه‌ها متناسب با فرهنگ و زیست مردم یزد، هویت و فرهنگ اصیل مردم یزد است تا گردشگران و مسافران نوروزی و مردم استان‌های دیگر با آداب و رسوم یزد آشنا شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ادامه داد: سایر برنامه‌ها از جمله کرسی‌های تلاوت مجلسی قرآن کریم، محفل انس با قرآن، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه لیالی قدر، برپایی سفره‌های افطاری در تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان اجرا شد.

آزادی‌نژاد با اشاره به برگزاری جشن روزه اولی‌ها، برپایی کافه شهدا و روایتگری، برپایی ایستگاه‌های مشاوره خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری و ایستگاه مشاوره، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های فرهنگی در بافت تاریخی شهر جهانی یزد است.

وی تاکید کرد: گلچینی از این برنامه‌ها در مساجد دیگری از جمله مسجد چهل محراب، پارک غدیر، بوستان بزرگ آزادشهر، پارک شاه ابوالقاسم اجرا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد به محور فعالیت محلات اسلامی با محوریت مساجد پرداخت و عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای جذب مردم به ویژه قشر جوانان، برنامه‌ریزی مناسب و منسجمی صورت گرفته است.

آزادی‌نژاد ادامه داد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در محلات اسلامی برنامه‌های قرائت قرآن، تفسیر و کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن، جشن‌های ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم شب قدر است.

وی دیگر محور مهم فعالیت‌های سپاه و بسیج را سازندگی و محرومیت‌زدایی دانست و اضافه کرد: برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه، تهیه سری‌های جهیزیه اسلامی، آزادسازی زندانیان نیازمند، حمایت از معیشت نیازمندان و تسریع ازدواج جوانان از جمله فعالیت‌های این ناحیه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان یزد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی گروه‌های جهادی در برپایی غرفه استقبال از گردشگران و راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی شهر یزد از سمت دروازه قرآن، گفت: فعالیت‌های خدمات‌رسان گروه‌های جهادی در راه‌اندازی پویش “خانه دوست کجاست؟ ” در پنج نقطه از شهر یزد به منظور خدمت‌رسانی به محرومان، تکمیل ساخت ۱۸ باب واحد مسکونی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای محمدآباد یزد در طرح افطار تا سحر توسط گروه‌های جهادی و مرمت دو باب منزل محرومان توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

آزادی‌نژاد افزود: تأمین و توزیع ۳۰ سری جهیزیه جهت زوج‌های جوان نیازمند، توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته معیشتی در سطح پایگاه‌های بسیج شهرستان یزد، توزیع افطاری ساده توسط گروه‌های جهادی در سطح محلات یزد و اهدای خون توسط جهادگران گروه‌های جهادی در طول ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های مشاوره جهادی در سطح پایگاه‌های بسیج، جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت سیل زدگان سیستان و بلوچستان و مردم مظلوم غزه، برپایی کافه شهدا در بافت تاریخی شهر یزد؛ ویژه مسجد جامع و مسجد چهل محراب و برپایی کافه جهادی در بافت تاریخی شهر یزد در ایام تعطیلات نوروزی از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد اظهار کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدای فاطمیون توسط گروه‌های جهادی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان، راه‌اندازی گروه‌های جهادی مطالبه‌گری در ایام نوروز در سطح بافت تاریخی شهر یزد از برنامه‌های ویژه این ایام بوده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا