اخبار استان ها

شهرستان نطنز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

حسین یزدانمهر در گفتگویی در اصفهان اظهار کرد: تمهیدات و تدابیر لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان نطنز پیش‌بینی شده است و این اداره تصمیم دارد در ایام تعطیلات عید جاذبه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگری را به مسافران نوروزی معرفی کند.

وی افزود: شهرستان نطنز یکی از مقاصد گردشگری در سطح استان اصفهان و کشور است و جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آئین‌ها و سنت‌های دیرینه، فرهنگ و تمدن غنی و آثار تاریخی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌آید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز خاطرنشان کرد: بافت تاریخی افوشته، بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی، مسجد جامع در نطنز، حمام نوقه، خانه محقق الدوله، سراموزه رهگشا در بادرود و روستای ابیانه و دره چیمه رود و برزرود از مناطق هدف گردشگری است که مسافران و گردشگران از آن‌ها دیدن می‌کنند.

یزدانمهر اضافه کرد: بارگاه مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) در بادرود از جمله بقاع متبرک و شاخص کشوری است که سالیانه پذیرای چهار میلیون زائر و گردشگر مذهبی از اقصی نقاط میهن اسلامی است.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی افوشته با پیشینه ۶۰۰ سال شامل بقعه و گنبد سید حسن واقف، حمام و شربت خانه، آب انبار و حسینیه، خانه سورگاه، تونل زیرزمینی، سردر خانقاه، مسجد جامع و عصارخانه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: در حال حاضر ۳۴ تأسیسات اقامتی، هشت اقامتگاه بوم گردی، چهار اقامتگاه سنتی، یک هتل بوتیک ،۴ هتل، دو مهمان‌پذیر، دو منطقه نمونه گردشگری متین آباد و کمپ رایان و یک محوطه گردشگری آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

یزدانهمر ادامه داد: در مجموع هشت هزار و ۱۴۰ تخت اقامت مسافر در سطح شهرهای نطنز و بادرود داریم که برای اقامت یک شب آماده ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی تاکید کرد: سال گذشته از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۶۷۵ هزار و ۶۹۱ نفر از مسافران نوروزی وارد شهرستان نطنز شدند. وی با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش بینی کرد، روند ورود مسافران نوروزی از روزهای سوم فروردین به شهرستان نطنز مشخص خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا