شهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف ماینرهای قاچاق ۱۲ میلیاردی در اصفهان /تصادف سواری پژو و کامیون ایویکو در اصفهان/کشف کمپوت های آناناس قاچاق در “مبارکه”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سردار” مهدی معصوم بیگی”  گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی و در یک اقدام پیش دستانه از نگهداری تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج ارز (ماینر) که به صورت قاچاق تهیه شده بود در یک ساختمان مسکونی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی منزل مسکونی خود را به محلی برای فعالیت دستگاه های ماینر و همچنین تعمیر این گونه دستگاه ها اختصاص داده که به همین منظور به صورت غیر مجاز از برق شهری استفاده می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: در این عملیات ۱۵۳ دستگاه ماینر، مقادیری پاور ، باکس ، بُرد ، فن ماینر و … که همگی فاقد مدارک گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این رابطه تمامی دستگاه ها و متعلقات موجود از محل جمع آوری و فرد متخلف نیز به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: تهیه دستگاه های استخراج ارز به صورت قاچاق و استفاده غیر مجاز از برق شهری برای به کارگیری آن جرم بوده و ماموران پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد خواهند کرد.#

هشدار پلیس فتای اصفهان: پیامک فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف جعلی است

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیام جعلی به بهانه فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و هدایت کاربران به درگاه های جعلی پرداخت هشدار داد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: شهروندان می بایست رمز دوم پویا  حتماً را از بانک ها و شعب مربوط به حساب بانکی خود مطالبه کرده و از ورود به سایت ها‌ و لینک های معرفی شده در شبکه های اجتماعی یا دانلود اپلیکیشن‌های مختلف با هدف فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف جداً خودداری کنند.

وی افزود: اخیراً مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی یا ارسال پیامک به گوشی تلفن همراه شهروندان آنان  را ترغیب به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 کرده و با دریافت مبالغ اندک آنها را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و سپس با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب طعمه خود می کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشانی سایت در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می کنیم  در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریع تر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنند، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع از کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف برای حساب‌های بانکی خود است.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان می خواهیم هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به کارشناسان پلیس فتا گزارش دهند.

آتش سوزی منزل و مصدوم شدن یک نفر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش گرفتن یک منزل مسکونی و مصدوم شدن ۳ نفر خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد حریق منزل مسکونی در یکی از محلات شهرستان اصفهان، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند یک منزل مسکونی آتش گرفته و نوجوانی ۱۱ ساله از ناحیه بدن دچار سوختگی شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به مهار آتش سوزی توسط عوامل آتش نشانی بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: بحمدالله این حادثه آتش سوزی خسارت جانی نداشت ولی اکیدا توصیه می شود اصول و نکات ایمنی درهمه حال رعایت شود تا از وقوع اینگونه حوادث پیشگیری شود.

کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم اتصالات ریلی مسروقه در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه آهن استان از کشف مقدار یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم اتصالات ریلی و دستگیری ۴ سارق در عملیات هوشمندانه ماموران این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا زارعی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن استان اصفهان با هوشمندی بالای خود حین گشت زنی در حوزه راه آهن اصفهان ۲ نفر که در بین خطوط فرعی پارکینگ قطارها درحال پرسه زنی بودند را مشاهده و با توجه به رفتار مشکوک و اظهارات متناقضشان نسبت به دستگیری آن ها اقدام می کنند.

وی افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته  به سرقت ادوات ریلی از محل انبار دپوی راه آهن اقرار کردند که نهایتاً با اعتراف سارقان محل جمع آوری اموال مسروقه شناسایی و در این عملیات ویژه مقدار یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم از اتصالات ریلی به سرقت رفته کشف شد.

رئیس پلیس راه آهن استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان در ادامه ۲ نفر دیگر از همدستان خود را معرفی کردند که افراد مذکور نیز طی عملیاتی ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و هر ۴ نفر به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کلاهبرداری با شگرد فروش اینترنتی لوازم خانگی

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در یکی از سایت های تبلیغاتی بیش از ۱۵ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در یکی از سایت های تبلیغاتی مورد کلاهبرداری قرار گرفته، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت : در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکی از سایت های تبلیغاتی یک آگهی در زمینه فروش لوازم خانگی راه مشاهده کرده و با فرد فروشنده تماس برقرار می کند که فروشنده نیز از  او می خواهد تا مبلغ ۱۵ میلیون ریال به حسابش واریز نماید.

سرهنگ “جعفری نژاد” با بیان اینکه فردشاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می کند  بیان داشت: ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت متهم را به دست آورده  و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به مردم توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر،شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری نمایند.

تصادف سواری پژو و کامیون ایویکو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با کامیون کشنده ایویکو یک نفر فوت و یک نفر نیز مجروح شد.

 

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با کامیون کشنده ایویکو در محور “میمه -دلیجان” بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “اصفهان- تهران” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین خودرو فوت و راننده نیز به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه تخطی از سرعت مطمئنه پژو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری شود.

تغییر ناگهانی مسیر مرگ جوان ۲۳ ساله را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با سواری سایپا راننده پژو که جوانی ۲۳ ساله بود جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام برخورد یک دستگاه سواری پژو با سواری سایپا در محور “آباده-شهرضا” بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده سواری پژو که جوانی ۲۳ ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی در دست بررسی است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری شود.

پلمپ ۷ واحد صنفی متخلف در “برخوار

گروه استان ها _ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از پلمپ ۷ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل نداشتن پروانه کسب و بی توجهی به اخطارهای صادره خبر داد.

سرهنگ” غلامرضا براتی” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس اماکن این فرماندهی در راستای طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام سرکشی های هدفمند از واحدهای صنفی و همچنین ارائه اخطارهای لازم ، با هماهنگی قضائی تعداد ۷ واحد صنفی را به دلیل نداشتن پروانه کسب و بی توجهی به اخطارهای صادره پلمپ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان اظهار داشت: پلیس با جدیت و در راستای قانون با واحدهای صنفی متخلف و غیر مجاز برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۳۸کیلو تریاک در شهرضا

گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۳۸کیلو و ۸۰۰گرم تریاک با هوشمندی ماموان مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ” صادق کاظم زاد ” در گفت و گو با این خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا با اشراف اطلاعاتی و هوشمندی بالای خود یک دستگاه خودروی سواری چری حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم ماده مخدر تریاک را کشف و راننده آن را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: متهم این مقدار مواد را از مرزهای شرقی کشور بارگیری کرده و به سمت اصفهان در حرکت بود که با هوشمندی و اقدام به موقع ماموران در عملی کردن نقشه خود ناکام ماند.

کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در عملیات ضربتی ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و تدابیر قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان ماموارن پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی خود از حمل فرآورده های نفتی قاچاق توسط یک دستگاه تریلر نفتکش مطلع و بلافاصله، موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی خودروی مذکور را توقیف و در بازرسی از آن ۲۴ هزار و ۷۷۴ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش این میزان سوخت قاچاق را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۴۷۴ هزار ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه محموله مکشوفه به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انتقال و راننده خودرو نیز دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف کمپوت های آناناس قاچاق در “مبارکه

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از کشف ۵۵۰ قوطی کمپوت خارجی قاجاق در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “رضا محمدی” با بیان این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقثتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه در یک اقدام هوشمندانه از وجود کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه های زنجیره ای مطلع و و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی طی یک عملیات ویژه به همراه نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان از فروشگاه زنجیره ای مذکور بازدید که نهایتاً در این عملیات ۵۵۰ قوطی کمپوت آناناس خارجی که فاقد مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پرونده و متخلفان مربوطه نیز به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۲۸، وصیت نامه شهید ” سید محمد رضا صالحی

گروه استان ها _ اصفهان _ ای برادران و خواهران مسئولیتمان بسیار سنگین است برخیزید و خود را آماده سازید تا هرچه زودتر کفر جهانی را محو سازیم و حکومت الله را در سراسر جهان طنین افکنیم.

« ای برادران و خواهران مسئولیتمان بسیار سنگین است برخیزید و خود را آماده سازید تا هرچه زودتر کفر جهانی را محو سازیم و حکومت الله را که خون این همه شهید بخاطر آن بر روی زمین ریخته شده در سراسر جهان طنین افکنیم.

ای کسانیکه این انقلاب را بازیچه خود قرار داده اید بس کنید و خون این همه جوان بیگناه و پاک را پایمال نکنید، از امت مسلمان می خواهم که نماز جمعه و دعای کمیل را فراموش نکنید..»

بخشی از وصیت نامه شهید سید محمد رضا صالحی ، محل شهادت: سیستان و بلوچستان – حوزه جکیگور سال شهادت: ۱۳۷۹/۲/۲

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا