تکنولوژی

آینده رمزارزها به کدام سو می‌رود؟

فردای اقتصاد: امیرحسین مردانی مدیرعامل صرافی رمزارز بیت پین در مصاحبه با فردای اقتصاد در مورد وضعیت صرافی‌های ایرانی گفت، بازار کریپتوکارنسی بازار پرریسکی است که بارها ریزش‌هاس سنگین و شدید را تجربه کرده است.

مردانی گفت: در طی سیکل‌های این بازار، کسب وکارهای زیادی از بین رفتند. از بین رفتن بسیاری از این مشاغل تنها به دلیل ریزش بازار نبوده بلکه مواردی مانند عدم وجود مدیریت ریسک نقش مهمی در ورشکستگی آنها داشته است.

به گفته این فعال بازار رمزارزها  در دوران صعودی سال ۲۰۲۱ به دلیل بازدهی چشم‌گیر رمزارزها افراد زیادی به این بازار مایل شدند. بسیاری از صرافی‌ها به دلیل پیش بینی ادامه روند صعودی، وارد این عرصه شده، اما با ریزش بازار دچار مشکلات مختلف شدند.

به عقیده این فعال حوزه کریپتوکارنسی، با وجود تمام مسایل گفته شده کریپتوکارنسی در ایران دارای محبوبیت است و طرفداران خاص خود را دارد. نیاز اقتصادی دنیا را در آینده به این سمت هدایت خواهد کرد. مردم در تمام دنیا به دنبال سیستم مالی مستقل از سلطه دولت‌ها هستند، دولت‌ها نیز در تلاش برای استقلال مالی در برابر ابر قدرت‌های اقتصادی هستند. لذا سیستم مالی فرا مرزی و غیرمتمرکز می‌تواند آنها را در دستیابی به این هدف یاری رساند. به نظر می‌رسد بیت کوین و به طور کلی رمزارزها می‌توانند از پس این رسالت برآیند.

منبع خبر : فردای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا