بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورستيتر يكعناوین اخبار

نحوه برگزاری غیرحضوری مجامع عمومی شرکت ها ابلاغ شد

به گزارش سرمایه گستران وبه نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این دستورالعمل در تاریخ ۷ اسفند سال گذشته تصویب شده بود. براساس این مصوبه مجمع الکترونیکی، مجمعی است که حضور مشارکت‌کنندگان در آن، توامان به طور فیزیکی و الکترونیکی امکان پذیر بوده و رای به شکل الکترونیکی ثبت و اعمال می شود.

شایان ذکر است، حسن قالیباف رییس جدید سازمان بورس پیش از این و در روز معارفه خود با اشاره به ضرورت برگزاری مجامع الکترونیک، تاکید کرد: کرونا امروز درس های فراوانی را پیش روی ما گذاشته و نباید اجازه داد مجامع شرکت های بورسی به تنفس بخورد.

در متن این ابلاغیه آمده است: «به پیوست دستورالعمل (نحوه حضور و اعمال حق رای به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان) که در اجرای جزء «۴» بند «چ» ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدوین و به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، تقدیم و ابلاغ می‌شود.

شایان ذکر است رویه اجرایی موضوع ماده ۱۹ دستورالعمل مذکور و همچنین برخی از مواد اساسنامه نمونه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان که نیازمند اصلاح می باشند، متعاقبا ابلاغ می شوند. »

سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت دستورالعمل مربوطه به سایت کدال http://www.codal.irمراجعه کنند.

منبع : سنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا