اخبار استان ها

آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در مراسم آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهارکرد: با حرکتی که امسال در نمایشگاه قرآن و عترت آغاز شد بنیان محکمی برای هر چه با‌شکوه برگزار شدن نمایشگاه‌های قرآن و عترت است که اولین ثمره خود را در همبستگی و همدلی، نشان داد.

وی افزود: رشد ۷۰ درصدی در مشارکت مؤسسه‌ها و مجموعه‌های قرآنی مسیر هم‌افزا را نشان می‌دهد که چقدر ایجاد ارتباط میان مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند مؤثر باشد، مخصوصا هنگامی که در بهار قرآن و  محور قرآن کریم این اتفاق شکل می‌گیرد، همه مخاطبان و هر فردی که در این نمایشگاه حاضر می‌شود می‌تواند بهره کافی و لازم را ببرد. 

مرتضوی ضمن تشکر از زحمات تمام گروه‌ها، ادارات و مؤسسات برای برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: ما تا امروز همه تلاش‌مان را کردیم تا سفره‌ای جهت  منتقل کردن این فضای مطلوب به جامعه مخاطب فراهم شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم این است که برنامه‌ریزی مجزا برای کسانی که کمتر شرایط مأنوس شدن با فضای قرآنی را داشتند انجام شود.

وی افزود: باید به فکر راهی بود تا بتوانیم ورود مخاطبین جدید به این حوزه‌ها را ایجادکنیم؛ از این رو از همه خواهشمندم علاوه بر تمرکز بر غرفه‌داری و خدمات در اتاق فکری با به کار‌گیری همه ظرفیت مؤسسات قرآنی، انرژی ویژه‌تری بگذارند تا مخاطبان جدیدی از این نمایشگاه استفاده کنند چرا که امروز حال و هوای جامعه ما نسبت به گذشته متفاوت است که یکی از بهترین زمان‌ها برای  استفاده از این فضا ماه مبارک رمضان و یکی از بهترین ابزارها قرآن و عترت است. 

مرتضوی تصریح کرد: رسالت ما در برگزاری نمایشگاه تمام نمی‌شود و رسالت مهم‌تر ما ارتباط گیری با مجموعه‌هایی است که ظرفیت‌های اولویت‌دار جوانان و خانواده‌ها را به نمایشگاه دعوت کند تا این اتفاق مبدأ حرکت قرآنی جدیدی در استان باشد‌‌.  

احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز با اشاره به گزارش عملکرد اقدامات برای برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهارداشت: بیش از ۲۱۹ شرکت امسال در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان حضور دارند که نسبت به سال گذشته بالای ۷۰درصد رشد کمی و کیفی رقم خورد.  

وی افزود: بالای ۱۵هزار متر از فضای نمایشگاه به ۲۱۹ شرکت برای هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اختصاص یافته‌است که در طول ۵روزه برگزاری نمایشگاه بیش از ۴۰ رویداد تقدیم بازدیدکنندگان خواهد شد. 

طحانیان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سطح کیفی و محتوایی نمایشگاه قرآن و عترت سعی شده برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی و همچنین جایگاه قرآن در ایجاد آرامش و در کانون خانواده برنامه‌ریزی شود‌ و امیدوارم که امسال در یک نمایشگاه‌ متفاوت و خوبی در خدمت مردم اصفهان باشیم.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا