تکنولوژی

راهکارهایی برای جلوگیری از تمام شدن زودهنگام حجم بسته‌های

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، «وقتی در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب را دانلود می کردند، حجم آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما همین که سه تا چهار فایل ویدیوئی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.»

با این حال در کنار این مسئله دلایل دیگری هم برای تمام شدن زودتر حجم بسته ها وجود دارد.

«به طور مثال به‌روزرسانی و فعالیت خودکار نرم‌افزارهای نصب‌شده روی دستگاه‌های شما (گوشی، تبلت و…) در زمان اتصال به اینترنت، یکی از دلایل زود تمام شدن حجم اینترنت است.»

همچنین بر اساس این گزارش، استفاده از نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای (مانند اینستاگرام، تلگرام و …) هم یکی از مواردی است که حجم اینترنت زیادی می‌طلبد. به دلیل دانلود تصاویر و ویدئوهایی که حجم‌های بیش‌تری در مقایسه با فایل‌های نوشتاری دارند، استفاده از این نرم‌افزارها موجب بیش‌تر شدن استفاده از حجم اینترنت می‌شود.

علاوه بر این ممکن است رمز مودم‌تان ‌هک شده باشد و هکرها مقصر تمام شدن حجم اینترنت‌تان باشند. در این حالت فردی که اقدام به این کار کرده، از حجم اینترنت شما مصرف می‌کند و موجب زودتر تمام شدن حجم اینترنتتان می‌شود.

اگر حالت به‌روزرسانی خودکار را برای برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه‌های خود فعال کرده‌اید، حالت خودکار آن را لغو کنید تا بتوانید هر زمان که مایل بودید این فرآیند به‌روزرسانی را انجام دهید.

برای مقابله با هک می‌توانید رمز مودم خود را تغییر دهید یا موضوع را با سرویس‌دهنده‌ی خود در میان بگذارید تا از ادامه‌ی مصرف اینترنتتان توسط شخص دیگر جلوگیری کنید.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا