پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از توقیف خودروی پژو تا کشف قاچاق

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری در داخل شهر یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۴۱ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۴ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو تجاوز از سرعت مجازاست .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به بیش از ۱۰ میلیون ریال برسد مالک تا یک ماه وقت دارد نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند در غیر این صورت خودرو توقیف و پس از پرداخت جریمه و طی مراحل قانونی رفع توقیف خواهد شد.

کشف ۳۶۶ هزار نخ سیگار قاچاق در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف ۳۶۶ هزار نخ سیگار ، ۴۸۰ بسته توتون قاچاق و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان “برخوار” حین گشت زنی در سطح شهر به یک خودروی کامیونت یخچال دارد ویک نیسان مشکوک و هر دو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این دو خودرو تعداد ۳۶۶ هزار نخ سیگار و ۴۸۰ بسته توتون فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش این دو محموله کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کرده اند .

سرهنگ صادقی در پایان با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی در این زمینه خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد می کند و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

تغییر مسیر ناگهانی کامیون مرگ موتورسوار را رقم زد

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه کامیون بنز با یک موتورسیکلت در میدان “تاکسی رانی” شهر “اصفهان” و فوت راکب موتورسوار خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی ” گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” از برخورد یک دستگاه کامیون بنز با یک موتورسیکلت در میدان “تاکسی رانی ” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه دراثر این حادثه راکب ۲۰ ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را تغییر مسیر ناگهانی کامیون بنز اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مطابق با ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگاه راننده ای بخواهد از یک مسیر به مسیر دیگر تغییر مسیر دهد باید سه اصل مهم را مد نظر قرار دهد:۱-استفاده از راهنمای سمت مربوطه قبل از هرگونه تغییر مسیر۲-لزوم حذف نقطه کور حین حرکت ۳- وتغییر مسیر با رعایت حق تقدم اتومبیل کنار دست.

تحویل ۱۳ پراید مسروقه به مالکان

ماموران پلیس مرکز استان پس از انجام طرحی یک روزه موفق به کشف تعداد ۱۳دستگاه خودروی پراید مسروقه و دستگیری ۱۸ سارق حرفه ای خودرو و داخل خودرو شدند.

سرهنگ “حسن یاردوستی” رئیس پلیس مرکز استان اصفهان گفت : طرح یک روزه امنیت اجتماعی با هدف دستگیری مجرمان و ارتقاء احساس آسایش و امنیت شهروندان با همکاری عوامل انتظامی کلانتری ها ، یگان امداد و با مشارکت خوب مردمی به مرحله اجرا درآمد .

وی اولویت اصلی پلیس در این طرح را برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و دستگیری سارقان دانست و افزود:ماموران پلیس مرکز استان در مدت ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی مجرمان و هماهنگی قضائی به مخفیگاه آنان اعزام و تعداد ۱۸ سارق حرفه ای و سابقه دار خودرو و داخل خودرو را دستگیر کردند .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستگیر شدگان در بازجویی های پلیس به ۱۳ فقره سرقت خودرو ی پراید اعتراف کردند اظهار داشت: تمامی مالباختگان شناسایی و خودرو به آنان بازگردانده شد .

سرهنگ”یاردوستی” در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و به منظور پیشگیری از سرقت خودرو به شهروندان توصیه کرد:

۱- هنگام خروج از پارکینگ ، منزل ومحل کارتان خودروی خود را در حالت روشن رها نکنید.

۲- از پارک کردن خودرو خود در نقاط خلوت وتاریک خوددداری کنید.

۳- حتی الامکان از پارکینگ ها و مکان های مطمئن جهت پارک وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

۴- خودرو را به وسایل و تجهیزان ایمنی مجهز کنید.

توقیف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرضا

یک محموله اسپیکر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” کشف و توقیف شد .

سرهنگ “حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده کانتیردارمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون یک محموله اسپیکر فاقد مدارک معتبر گمرکی کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل وی به مراجع قضائی بیان داشت:  قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند و نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا