اقتصادی

تصویب جزئیات اصلاحات آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت

به گزارش سرمایه گستران، شب گذشته شورای عالی هماهنگی سران قوا اصلاحات آئین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت را تصویب کردند. بر این اساس و طبق توضیحات حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است جزئیات و متن کامل این اصلاحات در جلسه روز چهارشنبه هیئت عالی مولدسازی تصویب شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اصلاحات آئین‌نامه مذکور در پنج بند است، در یک گفت‌وگو تلویزیونی اظهار کرد: محور نخست در مورد نحوه تصمیم‌گیری کمسیون مقدماتی و محور دوم حوزه رقابت و شفافیت است که بر این اساس بر نحوه عرضه‌های رقابتی، شفاف‌سازی فرایندها هوشمندسازی مراحل و نظام‌مند کردن نحوه محاسبه کارمزد تاکید دارد.

حسین قربان‌زاده افزود: در خصوص تسهیل فرایند برای ترغیب دستگاه‌ها به مشارکت در مولدسازی مواردی پیشنهاد شد که به دستگاه‌ها کمک می‌کند برای معرفی اموال مازادشان راغب باشند. قسمت چهارم همسو سازی و انطباق بیشتر احکام آئین‌نامه و محور پنجم نظارت و ضمانت اجرا است.

همچنین بر اساس آئین‌نامه اصلاحی طرح مولدسازی، همه درآمدهای حاصل از اجرای طرح درباره اموال وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفاً در همان وزارتخانه و در جهت طرح‌های توسعه‌ای آنها هزینه خواهد شد.

منبع ایسنا

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا