اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در مدیریت بهتر شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «حمیدرضا ابطحی» در اینباره گفت: سازمان فاوا در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت، ۶ پروژه را در دستور کار دارد که عبارتند از «افزایش ظرفیت ذخیره سازی مرکز داده شهرداری اصفهان با ظرفیت حدود ۱٫۳ پتابایت» که بودجه ای بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال برای آن، مشخص شده است.
پروژه دیگر در این حوزه «افزایش ظرفیت پردازشی مرکز داده شهرداری اصفهان» است که با ۹۱۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است.
او «راه اندازی سرویس پشتیبان‌گیر پایدار بر روی ساختار تاپ در مرکز داده» را پروژه دیگری در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت دانست و افزود: برای این پروژه نیز ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین پروژه «اصلاح و راه اندازی تعدادی از دکل و میله های مخابراتی حوزه‌های شهرداری بالغ بر ۸ دکل مخابراتی» نیز از سوی سازمان فاوا با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است.
دو پروژه دیگر در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت، «اصلاح و افزایش ۲۲ لینک بی‌سیم حوزه های شهرداری» و «نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری در حوزه های شهرداری (۵۳۰ دوربین)» است که ابطحی درباره آنها گفت: پروژه اول با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پروژه دوم با هزینه ای بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال انجام شده است.

پروژه های حوزه نرم افزار
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از انجام ۶ پروژه در حوزه نرم افزار نیز خبر داد و اظهار کرد: یکی از این پروژه ها «تولید سامانه جدید یکپارچه بودجه و اعتبارات شهرداری اصفهان» است که برای آن بالغ بر ۶ میلیارد ریال هزینه شده است. پروژه دیگر، «تامین سیستم مکان مبنای طراحی و مدیریت شبکه فیبر نوری شهرداری» است که با هزینه ۴ میلیارد ریال انجام شده است.
به گفته او،‌ «تهیه سامانه الکترونیکی اسناد و مدارک پژوهشی تاریخی شهرداری اصفهان» پروژه دیگری در حوزه نرم افزار است که با هزینه ۳۴۵ میلیون ریال به انجام رسیده است.
به گفته مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان، «تامین سامانه پسماندهای عمرانی و ساختمانی سازمان پسماند» و « تامین سامانه نظارت بر قراردادهای فضای سبز و نگهداری و تعمیرات» دو پروژه دیگر در حوزه نرم افزار هستند که پروژه اول با ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و پروژه دوم با ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال انجام شده است.
همچنین «توسعه سامانه هسته های فرهنگی اجتماعی محلات در سال ۱۴۰۰» پروژه دیگری در این حوزه است که برای انجام آن ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

پروژه های حوزه اطلاعات مکانی
اطلاعات مکانی حوزه دیگری است که سازمان فاوا دو پروژه مهم خود را بر مبنای آن انجام داده است. ابطحی درباره این دو پروژه اظهار کرد: پروژه اول «تکمیل و غنی‌سازی اطلاعات مکانمند معابر شهر اصفهان (گروه اول)» است که با هزینه ۴ میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال انجام شده و پروژه دوم «تولید و نصب پلاک های پستی در محدوده پایلوت منطقه ۸» است که برای آن ۱ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال هزینه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا