دسته‌بندی نشده

توسعه آتی ذوب آهن اصفهان منوط به مالکیت معدن سنگ آهن است

عضو هیات مدیره تاصیکو ، اظهار داشت: بعضی مواقع عقب افتادگی ایجاد می شود که باید این عقب افتادگی ها را با یک سری مکانیزم جبران کرد. ذوب آهن در تاریخچه خود صاحب معادن بوده و حالا به هر دلیلی، معادن خود را از دست داده است.
شاهوردی ادامه داد: پیشنهاد مشخصی که همیشه در هیات مدیره صدر تامین مطرح بوده این است که دوستان این عقب افتادگی را با گرفتن معدن یا با مشارکت جبران کنند. البته مالکیت معدن فقط مالکیت در داخل مرزهای جغرافیایی ایران نیست و اگر شرایط اقتصادی اجازه دهد و این امکان وجود داشته باشد خارج از کشور هم بتواند این امر را انجام دهد، زیرا استمرار فرآیند تولید و توسعه آتی این شرکت بستگی به رفع این مشکل دارد. هرچند در حال حاضر هم مسئولین خرید ذوب آهن تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا از هر مسیری مواد اولیه را تامین کنند.
عضو هیات مدیره تاصیکو با اشاره به سوددهی ذوب آهن در سال گذشته ، گفت: شاید در گذشته شرایط اقتصادی ذوب آهن اجازه نمی داد ، اما اگر سود دهی شرکت به همان منوال سال گذشته ادامه و حفظ شود، امکان خرید سهمی از شرکت های معدنی فعال وجود دارد .
شاهوردی افزود: شرکت صدرتامین این امر را در دستور کار داشت و دارد که بعنوان تکمیل زنجیره ذوب آهن درگیر سهامداری بعضی از پتانسیل های معدنی شود. تاسیس یک شرکت اکتشافی هم بصورت مشارکتی با همین هدف دنبال می شود تا بتوانند معدنی را بگیرند.در میان مدت و بلند مدت راهی غیر از این نیست.در کوتاه مدت باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد.
وی، فرهنگ کار جمعی را مهم دانست و گفت: تاصیکو تلاش خود را برای ایجاد کنسرسیوم تامین مواد اولیه انجام داده و انشاالله این کار به نتیجه می رسد. البته اینکه بتوانیم در کنسرسیومی موفق باشیم برمی گردد به فرهنگ کار جمعی که وجود دارد.
عضو هیات مدیره تاصیکو بیان داشت: توسعه نامتوازن در زنجیره فولاد اشتباه بوده و هر عضوی فقط در چهارچوب منافع و مواضع خودش به این موضوع نگاه و آن را دنبال نموده است. در واقع حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا