دسته‌بندی نشده

مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری، یاریگر صنعت فولاد است

ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان یکی از شرکت های واگذار شده اصل ۴۴ به صورت کارشناسی در این رویداد و همچنین در پایون متمرکز معدن و صنایع معدنی در حاشیه این رویداد حضور داشت.

در روز سوم این رویداد محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ضمن سخنرانی در این رویداد از غرفه ذوب آهن اصفهان در پایون معدن و صنایع معدنی بازدید کرد و از نزدیک با مدیران و کارشناسان شرکت گفتگو نمود. در این بازدید کارشناسان به مزیت های صنعت فولاد ایران در تولید ناخالص ملی، اشتغال زایی و ارزآوری برای کشور به ویژه در تحریم های ظالمانه استکبار جهانی اشاره کردند و مسائل و موانع پیش روی این صنعت را یادآور شدند.

قالیباف پس از ارائه توضیحات کارشناسان شرکت، با بیان این که ذوب آهن اصفهان کمترین بهره مندی از یارانه انرژی و مصرف گاز طبیعی را دارد و برق مورد نیاز را نیز با استفاده از گازهای فرآیندی خود تولید می نماید، گفت: مجلس شورای اسلامی در جهت تسهیل امور پیش روی صنعت فولاد، آمادگی همیاری لازم را دارد.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد برای رهایی از مشکلات تامین انرژی مورد نیاز خود باید در تولید برق و گاز سرمایه گذاری نماید و مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه قانونگذاری آماده هرگونه کمک می باشد.

سیدشمس الدین حسینی، رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان و گفتگو با کارشناسان شرکت در خصوص وضعیت داخلی و بین المللی صنعت فولاد، گفت: کشور حداقل ۱۰ میلیون تن مازاد تولید فولاد دارد و باید از ظرفیت صادرات آن علی الخصوص در دوران تنش میان روسیه و اوکراین استفاده شود ولی متاسفانه با اعمال عوارض صادراتی نامتناسب، مشکلات پیش روی صنعت فولاد دو چندان شد.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس شورای اسلامی با تصمیم ها و دستورالعمل های غیرکارشناسی در این زمینه موافق نیست و تلاش می شود موانع پیش روی تولید و چرخه اقتصادی کشور را رفع نماید.

شایان ذکر است؛ از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد ارایه گزارش واقع بینانه از نتایج واگذاری های انجام شده با توجه به عملکرد بنگاه ها و شرکت های موصوف در دوره پس از واگذاری، فرهنگ سازی و روشنگری اذهان عمومی، وظایف و پیامدهای خصوصی سازی در عرصه اقتصاد ملی و ایجاد همراهی افکار عمومی با اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، تلاش برای ایجاد اتفاق نظر میان دستگاه های مختلف اجرایی، نظارتی و مسئولان ارشد نظام در موضوع خصوصی سازی با رویکرد رفع موانع و تسهیل در امر واگذاری های موفق، بهره گیری از تجربه های بین المللی از طریق مرور فرآیند خصوصی سازی در برخی کشورها، هم افزایی و تبادل نظر کارشناسی میان فعالان بخش خصوصی، مدیران بنگاه های واگذار شده و در لیست واگذاری با مسئولان دولتی و کارشناسان ذی ربط و ترسیم چشم انداز افق آینده خصوصی سازی با رویکرد جدید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا