اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

بسته خبری اخبار و حوادث انتظامی روز استان اصفهان

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: همزمان با برگزاری آزمون‌های سراسری ۱۴۰۱ در آخر هفته جاری، پوشش ترافیکی محل‌های برگزاری آزمون سراسری از سوی پلیس راهور استان اصفهان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف روانسازی معابر در معابر منتهی به دانشگاه اصفهان، دانشگاه اشرفی اصفهانی سپاهان‌شهر، دانشگاه پیام نور کهندژ، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوارسگان و سایر محل‌های برگزاری آزمون صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: به تمامی آزمون دهندگان آزمون سراسری ۱۴۰۱ و والدین آن‌ها توصیه می‌کنیم که حضور خود را در محل آزمون به دقایق پایانی موکول نکنند و به منظور شناسایی محل موردنظر از ساعاتی قبل در محل حاضر شوند.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود که از پارک کردن خودروی خود جلوی درب منازل خودداری کرده و برای حاضر شدن در محل آزمون ضمن همکاری با ماموران پلیس راهور در سطح شهر، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دپوی محموله سنگین قاچاق در یک باغ
گروه استان ها_ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف محموله سنگین خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال که در یک باغ شخصی دپو شده بود، خبر داد.
سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی محموله بزرگی از کالاهای خارجی قاچاق در یک باغ خصوصی واقع در حاشیه شهر اصفهان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از شناسایی نشانی دقیق این باغ و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از این محل بازرسی کردند که در نتیجه انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل ۳ هزار و ۲۹۳ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، هزار و یک عدد لوازم برقی خانگی، ۸ هزار و ۷۹۶ عدد چراغ قوه، ۴۸۰ عدد عینک ایمنی، ۱۴۹ عدد ساعت رومیزی ، ۲۸ کیسه خلال دندان به وزن ۸۶۹ کیلو، ۴۲ عدد بالش طبی، و ۱۰ عدد باطری ups کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق مکشوفه را ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تخمین زدند گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از همکاری و همراهی مردم در اجرای ماموریت های پلیس گفت: از شهروندان می خواهیم همکاری و تعاملات خود با پلیس همچنان ادامه داده و در صورت مشاهده موارد مشکوک از انتقال کالا به داخل منازل یا باغ های خصوصی یا کارگاه های تعطیل شده و متروکه موضوع را سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی با متخلفان صورت گیرد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دستگیری سارق حرفه ای سیم برق در “فلاورجان”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای سیم برق با ۱۰ فقره سرقت در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “مرتضی هادیان” در گفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه به منظور شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات هوشمندانه یک سارق را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند، این در حالی بوده که متهم به ۹ فقره سرقت سیم برق و یک فقره سرقت کپسول گاز اعتراف و مدعی شد اموال مسروقه را به شخصی دیگر فروخته است.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به دستگیری خریدار اموال مسروقه بیان کرد: در بارزسی از محل ضایعات فروشی یکصد و ۵۰ کیلو سیم برق هوایی و یک عدد کپسول گاز کشف شد، همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
کشف ۲۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در “برخوار”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف ۲۳ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پس از اطلاع ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل و یک کارگاه، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی منزل و کارگاه مذکور شده که طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ۲ نفر در این زمینه کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با بیان اینکه در بازرسی از منزل ۴ دستگاه و در بازرسی از کارگاه ۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد، گفت: ارزش دستگاه های کشف شده از سوی کارشناسان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است، همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و به خصوص امنیت جامعه در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
کشف ظروف مسی مسروقه از وانت نیسان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “چادگان” از دستگیری سارق مغازه های فروش ظروف مسی و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه متهم خبر داد.
سرهنگ “ولی اروجی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: در پی شکایت ۲ نفر از صاحبان مغازه های فروش ظروف مسی شهرستان چادگان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات پلیسی و هوشمندانه هویت فردی که در این سرقت ها دست داشت را به دست آورده و به جستجو برای دستگیری وی پرداختند.
فرمانده انتظامی شهرستان چادگان اظهار داشت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ماموران واحد گشت انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه وانت نیسان که حامل بار ظروف مسی بود مشکوک و آن را متوقف کردند که در بررسی صورت گرفته مشخص شد راننده آن همان سارقی است که ماموران به دنبال آن هستند.
سرهنگ اروجی از دستگیری راننده خودرو خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی مذکور تعداد زیادی از ظروف مسی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵ میلیارد است کشف که پس از طی مراحل قانونی به مال باختگان تحویل شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد عنوان داشت: از شهروندان می خواهیم توصیه های پلیس را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
انهدام باند سارقان خودرو در “فلاورجان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از انهدام باند سارقان خودرو، کشف ۸ فقره سرقت و کشف ۲ دستگاه خودرو مسروقه در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “مرتضی هادیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی موفق به شناسایی احدی از سارقان شدند که طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را به همراه یک دستگاه خودروی مسروقه در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه متهم به ۱۰ فقره سرقت خودرو با همدستی ۵ نفر دیگر به هویت معلوم اعتراف کرده است، تصریح کرد: سایر متهمان نیز طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و یک دستگاه خودرو از مخفیگاه سارقان کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه تعدادی از خودروهای مسروقه به صورت بلاصاحب و اوراق کشف شده، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، از شهروندان می خواهیم به توصیه‌های پلیس برای حفظ خودرو خود در پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
محاسبه سرعت لحظه‌ای و متوسط خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از محاسبه سرعت متوسط (میانگین سرعت) توسط دوربین های کنترل سرعت جاده ای خبر داد.
سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: دوربین‌های ثبت تخلف سرعت جاده ای علاوه بر محاسبه سرعت لحظه ای خودروها ، میانگین سرعت خودرو (حدفاصل دوربین‌ها) را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و رانندگانی که با رویت دوربین، سرعت خود را کاهش داده و پس از عبور از دوربین، مجدداً اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجاز می‌کنند، توسط این دوربین ها اعمال قانون خواهند شد.
وی افزود: در صورتی که راننده خودرو به محض مشاهده نخستین دوربین سرعت خود را کاهش دهد و مجدداً بعد از دوربین افزایش سرعت داشته باشد تا باعث طی شدن فاصله بین دوربین‌ها در کمتر از زمان مشخص شود، سامانه تشخیص سرعت متوسط میانگین سرعت وی را محاسبه و اعمال قانون خواهد کرد.
رئیس پلیس راه استان اصفهان در خصوص محاسبه سرعت لحظه ای و متوسط توسط این فناوری تصریح کرد: پس از عبور خودرو از نخستین دوربین، ثبت ساعت و سرعت انجام و تا دوربین بعدی بر اساس محاسبه زمان عبور و سرعت مجاز، سرعت متوسط خودرو لحاظ می‌شود.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
گام های اساسی در مذاکره موفق با فرزند
گروه اجتماعی _ اصفهان _ موثر ترین روش در مذاکره با کودکان این است که آن ها را طمع کار کنید. کودکان معمولا دید بلندمدت به امور ندارند به یاد داشته باشید که آن ها چیزی را که می خواهند باید به دست آورند و برای برآورده شدن خواسته هایشان صبر و تحمل ندارند
بهتر است ابتدا مواردی را که هر دو طرف مذاکره در مورد آن ها توافق دارند مشخص کنید. اغلب اوقات به اشتباه تصور می کنیم که هیچ نقطه اشتراکی با طرف مقابل نداریم و راهمان کاملا از هم جداست، در حالی که در واقع ممکن است فقط در بعضی موارد با وی اختلاف نظر داشته باشیم. مشخص شدن مواردی که هر دوی شما در مورد آن ها اتفاق نظر دارید، سبب افزایش انرژی مثبت در روابط شما و تقویت پیوندتان می شود.
ببینید، آنها واقعا چه می خواهند
من هر وقت می خواهم با فرزندانم مذاکره کنم به این مسئله پی برده ام که اگر به خواسته ها و نیازهای طرف مقابل تحقق بخشم احتمال آنکه او هم خواسته ها و نیازهای مرا تحقق بخشد بیشتر می شود. شما باید سعی کنید تا حد الامکان راه های مختلفی برای تحقق بخشیدن به خواسته های فرزندانتان در عین حفظ ارزش های خود پیدا کنید.
سعی کنید هر یک از طرفین تا حدودی به خواسته هایش برسد
ممکن است لازم باشد شما بعضی از خطرات را بپذیرید و فرزندتان هم بعضی محدودیت ها را بپذیرد. سعی کنید هنگام مذاکره ا فرزندتان به آن ها هشدار ندهید و در برابر آن ها سرسختی و لجاجت نکنید چون در این صورت چیزی جز رنجش و مخالفت آن ها نصیب شما نمی شود.
نتیجه مذاکرات و موارد توافق را دقیقا مشخص کنید
اگر رفتارهایی وجود دارد که فکر می کنید فرزندتان حتما باید آنها را انجام دهد کاملا آنها را برای وی توضیح دهید تا امکان ارزیابی این مسئله که آیا او از خواسته شما تبعیت کرده یا نه وجود داشته باشد.
در مورد هر چیزی ابتدا به صورت کوتاه مدت توافق کنید
موثر ترین روش در مذاکره با کودکان این است که آن ها را طمع کار کنید. کودکان معمولا دید بلندمدت به امور ندارند به یاد داشته باشید که آن ها چیزی را که می خواهند باید به دست آورند و برای برآورده شدن خواسته هایشان صبر و تحمل ندارند اگر می خواهید آن ها را به تغییر ترغیب کنید سعی کنید آن ها را طمعکار کنید. یعنی با برآوردن خواسته های کوتاه مدت آنها الگوی رفتاری بلند مدتشان را شکل دهید.
تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس ارشد مشاوره مرکز مشاروه آرامش پلیس اصفهان

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دریافت اینترنتی نذورات عید قربان شگرد کلاهبرداران سایبری
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتا استان گفت: در روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و به این بهانه از آنان کلاهبرداری می کنند.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: افراد سودجو برای جلب اعتماد قربانیان اقدام به ارسال لینک جعلی از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی کرده، آن ها را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می کنند.
وی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند با سواستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان با نزدیک شدن به اعیاد و مناسبت های مختلف از آن ها کلاهبرداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه ای به شهروندان بیان کرد: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده نذورات و کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.
این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری به راحتی با بهره گیری از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد دست به کلاهبرداری می زنند به طوری که کاربران را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، یکی از راه های تشخیص سایت های فیشینگ بررسی آدرس سایت است که کاربران باید حتما به اصالت و اعتبار سایت و درگاه پرداخت توجه کنند.
سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
اعتراف به ۱۸ فقره کلاهبرداری از کسبه اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی از ۱۸ کسبه شهر اصفهان بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از مغازه داران اصفهانی مبنی براینکه فردی با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی در گوشی خود انها را فریب داده و اقدام به خرید اجناس از انان کرده بدون واریز وجه به حسابشان کرده موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان در حال تحقیقات و بررسی های تخصصی برای شناسایی و دستگیری این کلاهبردار بودند که با استعلام های صورت گرفته مشخص شد فردی در پایانه مسافربری کاوه باارائه رسید ساز جعلی قصد کلاهبرداری از داشته که به محض اطلاع کسبه از محل متواری می شود و ماموران گشت انتظامی پایانه بلافاصله این فرد را شناسایی و تحویل کلانتری ۱۹ می دهند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل و با حکم صادره روانه زنده شده بود گفت: کارآگاهان سریعاً به شعبه مربوطه مراجعه و با اخذ دستور قضائی نسبت به تحویل گرفتن متهم و انجام تحقیقات از وی اقدام کردند.
تُرکیان تصریح کرد: متهم در نهایت با کارهای علمی و مواجه کردن متهم با مستندات و مدارک بدست آمده و همچنین شناسایی وی توسط مال باختگان به کلاهبرداری از ۱۸ نفره از کسبه ومغازه داران و خرید اجناس از قبیل ساعت، لوازم آرایشی و … که ارزش آنها بالغ بر یک میلیارد بود با روش ارائه رسید جعلی واریز وجه به حساب فروشندگان اعتراف کردکه در این خصوص پرونده تکمیل و وی مجدداً برای تحمل مجازات خود به زندان بازگرانده شد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا