اخبار استان ها

تاکنون بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی را جذب کرده‌ایم

عزیزاله عباسی در گفتگویی در اصفهان با اشاره به اهمیت ثبت به موقع تعهد اشتغال دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با اشتغال در سامانه رصد اظهار کرد: طبق آماری که دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بیان کردند، تاکنون ۱۲۲ درصد اشتغال سال ۱۴۰۲ شهرستان محقق شده که ۱۵۶۸ اشتغال در سالی که گذشت ایجاد شده است.

وی افزود: این آمار بر اساس تسهیلات جذب شده است که تاکنون به بانک معرفی شده‌اند و توانستند تسهیلات را دریافت کنند که طبق مهلت اعلام شده افرادی که تا سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ تسهیلات خود را دریافت کنند و در سامانه رصد ثبت شود جز آمار ۱۴۰۲ محسوب می‌شود، بنابراین احتمال افزایش آمار اعلام شده می‌رود.

فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: همیاری و کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای مختلف شهرستان موجب شده است تاکنون از اعتبارات اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان را جذب کنیم و گزارش کامل آن را با بسته شدن پرونده اشتغال سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت سال جاری اعلام خواهیم کرد.

عباسی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: بدون شک، شعار سال نمایانگر دغدغه بالای رهبری در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است و باید در این حوزه بیش از بیش تلاش کرد تا بتوان شرایط را برای تحقق این شعار آماده کرد.

وی تاکید کرد: طبق آمار، ۹۵ شرکت تعاونی در شهرستان وجود دارد که یکی از پایه‌های تحقق شعار سال تقویت این شرکت‌ها است تا با حضور مردم برای ارتقای اقتصاد شهرستان قدم برداریم و اینگونه از تفکر و سرمایه مردمی بهره کامل را ببریم.

فرماندار فریدن ادامه داد: از دستگاه و نهادهای که این دغدغه را دارند تا مشکل اشتغال و اقتصاد در شهرستان حل شود، قدردانی می‌کنم همچنین درخواستی که از آن‌ها دارم این است که راستی‌آزمایی و نظارت دقیقی بر نحوه پرداخت و هزینه آن در راستای ایجاد اشتغال داشته باشند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های اشتغال‌آفرین که نیمه‌کاره است باید جزو اولویت‌های کارگروه آورده شود تا بررسی کنیم که از چه طریقی می‌توان برای تکمیل آن‌ها اقدام کرد.

عباسی گفت: یکی از کارهای دیگری که باید در راستای تحقق شعار سال انجام شود هدایت تسهیلات برای ایجاد اشتغال‌های پایدار است که می‌تواند سبب بهبود وضعیت معیشتی مردم و ارتقای اقتصاد شهرستان شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تراکتور از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است، افزود: این سهمیه تراکتورها برای شهرستان است و مسئولان مربوطه تحقیق کنند اگر فردی بخواهد آن را بفروشد و زمینه دلالی ایجاد کند، بلافاصله طبق ضوابط و قوانین با آن‌ها برخورد شود.

فرماندار فریدن با بیان اینکه زمینه‌های خوبی در شهرستان برای ایجاد اشتغال وجود دارد، اظهار کرد: اشتغال پشت میزنشینی نیست، امروز ما در بسیار از مسائل فنی نیروی کار کم داریم که درآمد بالایی هم دارند و اگر افرادی که جویای کار هستند آموزش‌های درست ببینند، می‌توانیم با پرداخت تسهیلات به آن‌ها کمک کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا