پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از همکلاسی سارق تا توقیف ابزار آلات قاچاق

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی بصورت اینترنتی از حساب وی مبلغ دو میلیون ریال سرقت کردند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با جستجو در فضای سایبر و انجام بررسی های تخصصی سرانجام هویت عامل اصلی سرقت های صورت گرفته شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده همکلاسی شاکی بود افزود:متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و عنوان داشت پول های سرقتی را صرف خرید کارت شارژ کرده است.

سرهنگ کریمی به شهروندان توصیه کرد :از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید،رمز دوم کارت بانکی را خودتان فعال نموده و از رمزهای پیچیده و غیرقابل حدس زدن استفاده نمایید و آن را جایی یادداشت نکنید.

سرقت میلیونی از حساب کهنسالان

 فرد معتادی که با بهانه کمک به افراد کهنسال در دریافت وجه از عابربانک اقدام به سرقت میلیونی از حساب آنها کرده بود توسط کارآگاهان پلیس اگاهی شهرستان فلاورجان دستگیر شد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان این مطلب گفت: در پی شکایت تعدادی از افراد کهنسال مبنی بر سرقت وجوه از حساب آنان توسط جوانی که قصد کمک به آنان در دریافت وجه از عابر بانک را داشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم در کنار عابر بانک های سطح شهر کمین کرده و پس از شناسایی افراد مسن و کهنسال به بهانه کمک به آنها در جهت دریافت وجه ، مبالغی را به حساب خود منتقل می کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات گسترده سرانجام که اهل و ساکن فلاورجان و از افراد سابقه دار است شناسایی و در یک عملیات ضربتی وغافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی در ادامه افزود : این فرد که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر نیز دارد به سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون ریال از افراد کهنسال در کنار عابر بانک های مختلف شهرستان فلاورجان و اصفهان که تلاش جهت شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ نیکبخت عنوان داشت : به افراد کهنسال توصیه می کنیم برای استفاده از عابر بانک ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند و همچنین به پیشنهاد دیگران برای کمک به آنها توجهی ننموده و در صورت مشکوک شدن به چنین مواردی حتماً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

کاهش ۱۱ درصدی سرقت در دهه اول محرم

 رئیس پلیس آگاهی استان از کاهش ۱۱ درصدی سرقت در دهه اول ماه محرم خبر داد و برای جلوگیری ازسوءاستفاده سارقان در این ایام توصیه هایی را برای شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ ستار خسروی گفت:ماه محرم یکی از ماه های بسیار محترم و با ارزش سال است که در آن و به خصوص در دهه اول این ماه با سیر نزولی جرایم روبرو می شویم به شکلی که ویژگی خاص این ماه تاثیر بسیار زیادی حتی بر مجرمان و خلافکاران می گذارد و باعث متنبه شدن آنان می گردد.

وی در خصوص جرم سرقت در دهه اول ماه محرم نیز گفت: برابر بررسی های آماری انجام شده ، شاهد کاهش ۱۱ درصدی این جرم در دهه اول ماه محرم بودیم و این روند در طول سالیان اخیر، همچنان حفظ شده است .

سرهنگ خسروی تصریح کرد: البته برخی از سرقت ها به دلیل افزایش حضور مردم عزیز در مساجد و تکایا و سوءاستفاده سارقان از این شرایط در این ایام رخ می دهد که یکی از آنها سرقت منزل، داخل خودرو و موتورسیکلت است .

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه به شهروندان و عزاداران حسینی توصیه می کنیم در هنگام ترک منازل از نگهداری اموال با ارزش شامل طلاجات و وجه نقد در منزل خودداری شودواز تجهیزات و فناوری روز برای ایمنی منازل خود استفاده کنند.

وی افزود: ساکنان آپارتمان ها سعی کنند همسایگان مطمئن را از عدم حضور خود در منزل مطلع نمایند چرا که در برخی از موارد مشاهده شده ساکنان یک مجتمع متوجه سرو صدا در منزل همسایه شده اند اما هیچ اقدامی برای بررسی موضوع انجام ندادند چون تصور می کردند که سر و صدا متعلق به ساکنان همان منزل است.

سرهنگ خسروی برای پیشگیری از سرقت خودرو نیز اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم خودروهای خود را در محل های امن و حتی المقدور در پارکینگ ها پارک کنند و اگر مجبور به پارک در خیابان هستند سعی کنند خودرو را در محل های کم تردد پارک نکنند، خودروها را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کرده و از قرار دادن اموال و تجهیزات حتی کم ارزش در داخل خودرو هنگام ترک آن خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان موتورسیکلت های خود را در یک محل مناسب پارک کنند و از قفل و زنجیر و قفل زیر جک استفاده کنند و در صورت پارک موتورسیکلت در روبروی مساجد و تکایاحتماً یک نفر نگهبان در محل پیش بینی گردد.

توقیف خودروی هیوندا با ۶۲ میلیون ریال خلافی

یک دستگاه خودروی سواری هیوندا که دارای ۶۲ میلیون ریال خلافی بود توسط ماموران پلیس راه استان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه “نائین _ یزد” در راستای برخورد با رانندگان متخلف و قانون شکن حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سواری هیوندا با خلافی بیش از یک میلیون تومان را شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه خودروی مذکور دارای ۶۲ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده بود اظهار داشت: برابر قانون خودروی مذکور توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ کریمی گفت: براساس قانون راهنمایی و رانندگی به منظور برخورد جدی و قاطعانه با رانندگان متخلف و ایجاد نظم و امنیت بیشتر در راه های کشور ماموران پلیس راهور ناجا موظف هستند هر خودرویی که خلافی بیش از یک میلیون تومان در کارنامه آن باشد را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.

محموله ابزارآلات قاچاق در اصفهان توقیف شد

یک دستگاه کامیون کشنده کانتینردار حامل بار ابزار آلات ساختمانی خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال توسط ماموران ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا توقیف شد.

سرهنگ” حمید امیرخانی” گفت: شب گذشته ماموران ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده کانتینر دار که از بوشهر به مقصد اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مدارک ارائه شده توسط راننده خودرو با بار آن همخوانی نداشته و محموله فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خودرو حامل ابزار آلات ساختمانی خارجی بود گفت: براساس اعلام نظر کارشناسان گمرک ارزش این محموله سه میلیارد ریال برآورد شده است .

سرهنگ امیرخانی اظهار داشت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا