اخبار استان ها

آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابعاد مختلف رویکرد اجرایی شهرداری تبریز برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری وارد فاز جدیدی شده است.

وی تخصیص عرصه زمین برای پروژه‌ها را مغایر با اصول و قوائد سرمایه‌گذاری خواند و افزود: شهرداری تبریز این رویه غیرمنطقی سرمایه‌گذاری را طی سال‌های اخیر منسوخ کرده است.

شهردار تبریز احداث چهار هتل جدید در تبریز را از پروژه‌های مشمول بسته‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت دور جدیدی مدیریت شهری برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت آغاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده است و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز فراهم شده است.

هوشیار با بیان اینکه ساز و کار آغاز ۱۵ پروژه در قالب فرمت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز مشخص شده است، افزود: فراخوان اجرای ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری نیز همزمان با شروع به کار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع شهرداری تبریز مربوط به پروژه سرمایه‌گذاری «گل شرق» میدان فهمیده تعیین تکلیف و این منابع مالی به شهرداری تحویل داده شد.

هوشیار همچنین اضافه کرد: فاز اول پروژه خرید دوربین‌های ترافیکی تبریز آغاز شده است و در روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه از عودت پنج هزار میلیارد تومان اموال با تلاش اداره کل حقوقی به شهرداری خبر داد و همچنین با اشاره به تحقق فروردین پاک در تبریز تبریز، از اعضای شورای اسلامی شهر خواستار تعیین ساز و کار تقنینی و تقویت همکاری‌های لازم با مدیریت پالایشگاه تبریز شد و ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همچون سال پیش هوای تبریز در بین کلانشهرها رتبه نخست هوای پاک را کسب کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا