مسکن و عمران

تردد بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در جاده‌های کشور – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، براساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های این سازمان، این میزان تردد که برای بازه زمانی چهارشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۳ اردیبهشت پیش‌بینی شده است، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲ تا ۵ درصد افزایش داشته باشد.

بر اساس این گزارش بیشترین تردد در تعطیلات عید سعید فطر در روزهای پنجشنبه ۳۱ فروردین در مسیرهای رفت و برگشت و یکشنبه ۳ اردیبهشت در مسیر برگشت خواهد بود و استان‌های مازندران، گیلان، همدان، مرکزی، اصفهان و اردبیل جاذب سفر هستند.

این گزارش حاکی است بیشینه تخلیه از استان تهران با ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه پیش‌بینی می‌شود و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۴۵ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان انباشت پیش بینی خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص محورهای با حجم تردد بالا و احتمال ترافیک سنگین و نیمه سنگین می‌افزاید: در روزهای ۳۰ فروردین (بعدظهر) و ۳۱ فروردین (از ساعت ۸ صبح) و اول اردیبهشت (ساعت‌های انتهایی روز) در مسیر کرج_چالوس، محدوده شهرستانک تا هزارچم، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی شده است، همچنین در روزهای ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ و ۳ اردیبهشت قبل از ظهر در محور چالوس_کرج، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی می‌شود.

آزادراه تهران – شمال (قطعه ۱_ انتهای آزادراه) در مسیر رفت روزهای ۳۰ فروردین (بعدظهر) و ۳۱ فروردین از ساعت ۸ صبح، شاهد ترافیک سنگین و راهبندان خواهد بود، همچنین در محور هراز در مسیر رودهن- آمل از روزهای ۳۰ فروردین (بعدظهر) و ۳۱ فروردین (ازظهر) و ۱ اردیبهشت ماه (ساعت‌های انتهای روز) و در مسیر آمل- رودهن روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه (پیش از ظهر تا انتهای روز) ترافیک سنگین و راه بندان حاکم خواهد بود.

این گزارش حاکی است محور فیروزکوه در مسیر فیروزکوه- قائمشهر در روز ۳۰ فروردین (بعد از ظهر)، حجم ترافیک، نیمه سنگین و در مسیر قائمشهر- فیروزکوه در روز ۳ اردیبهشت ماه (بعد از ظهر)، ترافیک نیمه سنگین پیش بینی شده است، همچنین در موج برگشت سفرها در مسیر پردیس_ تهران ۳ اردیبهشت از ساعات ابتدایی ظهر، تردد سنگین و راهبندان پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است در مسیر آزادراه رشت_ قزوین در روز ۳۰ فروردین (بعد از ظهر) و ۳۱ فروردین (بعد از ظهر) در مقطع رودبار، تردد سنگین و راهبندان خواهد بود، در مسیر آزادراه قزوین – رشت نیز روز یکشنبه ۳ اردیبهشت (از ساعت ۱۲) ترافیک نیمه سنگین و سنگین خواهد بود..
پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حاکی است در مسیر آزادراه کرج- قزوین روز ۳۰ فروردین (ساعات انتهایی روز) ترافیک سنگین و روز ۳۱ فروردین (از ساعت‌های ابتدایی روز) تردد نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مسیر آزادراه قزوین_کرج از روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه (پیش از ظهرتا انتهای روز) تردد نیمه سنگین پیش بینی شده است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا