اخبار استان ها

بحران اصلی شهرستان خانمیرزا کم‌آبی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدیعقوب باقری امروز _پنجشنبه یازدهم اسفند_ در دیدار با فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سپاه نهادی مقدس است و جا دارد از مدافعان امنیت و بسیجیان استان خالصانه تقدیر کنیم که علاوه بر وظایف و اختیارات سازمانی برای رسیدگی به امور مردم اقدام می‌کنند.

وی افزود: با توجه به مفاد تفاهم‌نامه شورای اسلامی استان و سپاه ضرورت دارد که این تفاهم‌نامه در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی اجرایی شود و امیدواریم که سپاه نیز همچون همیشه همراه شوراها باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن شهرستان خانمیرزا، محرومیت زیادی دارد و انتظار داریم با توجه به قداست سپاه در بحث محرومیت‌زدایی، این شهرستان بیشتر مد نظر قرار داده شود و همکاری لازم صورت گیرد.

باقری افزود: این جلسات در سطح شهرستان‌ها باید با حضور مسئولان سپاه شهرستان و شوراهای اسلامی شهرستان برگزار شود و موضوعات به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، در صورت لزوم جلسات استانی برگزار شود تا مشکلات رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست داریم هر کدام از اعضای شورای استان به عنوان رابط به هر شهرستان معرفی شوند تا یاری‌گر سپاه باشیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: گاهی حتی نام این استان با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است، لذا ما وظیفه داریم با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

وی گفت: به‌رغم اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم، این در حالی است که علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی به شهرها و روستاها اعمال شود، اما تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی در خصوص نحوه توزیع منابع مذکور و سهم اختصاصی به این استان و نحوه هزینه‌کرد آنها اعمال نشده است.

باقری با اشاره به اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: بحران اصلی این شهرستان کم‌آبی است به‌طوری که در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی، مسائل از مرحله بحران نیز عبور کرده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا