نفت،گازو پتروپالایش

اذعان صندوق بین المللی پول به شکست تحریم‌های روسیه

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز جمعه در گزارشی اذعان کرد که اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب علیه این کشور مقاوم‌تر از حد انتظار بوده است.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، مسکو توانسته صادرات انرژی خود را از کشورهای تحریم‌کننده به کشورهای غیرتحریم‌کننده هدایت کند و درآمدهای نفت و گاز خود را در سال گذشته به بالاترین رقم برساند که این امر ناشی از افزایش قیمت‌های انرژی بود.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش منطقه‌ای خود هنچنین تأکید کرد که این رکورد درآمد روسیه به اقتصاد این کشور کمک کرد تا در سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۲ با قدرت به شرایط عادی بازگردد و افت کلی تولید را به ۲٫۱ درصد محدود کند.

صادرات سوخت روسیه علیرغم تحریم‌ها افزایش یافت

این گزارش افزود که حرکت رو به رشد اقتصاد روسیه از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد یافت و رشد سالانه ۰٫۷ درصد پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت گاز طبیعی و نفت خام در تابستان گذشته در بازارهای جهانی به دنبال محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، یکی از صادرکنندگان برتر انرژی جهان، به بالاترین حد خود رسید.

با این حال، امسال به دنبال زمستان معتدل اروپا و سقف قیمت نفت روسیه، قیمت‌ها به سطح قبل از فوریه ۲۰۲۲ کاهش یافت.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، هنوز برای ارزیابی تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه زود است، اما “سقف قیمت نفت خام تاکنون منجر به کاهش حجم نفت روسیه نشده است.”

با این حال، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های پایین‌تر منجر به کاهش شدید درآمدهای مالی روسیه در سال جاری میلادی خواهد شد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که تولید روسیه در سال ۲۰۲۷ حدود ۸ درصد کمتر از پیش بینی قبل از شروع عملیات نظامی در اوکراین باشد.

بر اساس برآوردهای بانک مرکزی روسیه که روز جمعه منتشر شد، اقتصاد این کشور امسال تا ۲ درصد رشد خواهد کرد که با تقاضای روبه رشد داخلی و سازگاری این کشور با تحریم‌ها حمایت می شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا