شهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش ۶۰ درصدی جرائم خشن در اصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سردار عبدالرضا آقاخانی، با تبریک سال جدید  گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال به دلیل آب و هوای مطبوع استان اصفهان با موج بیشتری از سفرهای نوروزی نسبت به سال های قبل مواجه باشیم به همین جهت نیروی انتظامی هم توان خود در بحث تامین امنیت و ارامش مسافران دوبرابر کرده و در مجموع نزدیک به ۱۵ هزار نفر در این طرح به حالت آماده باش در آمده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: طرح نوروزی پلیس که از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد در سه بخش انتظامی، ترافیکی و خدمت رسانی اجرا می شود تا انشاء اله هم مردم و هم مسافران در این ایام حضور پلیس را در کنار خود احساس کنند و نوعی دلگرمی داشته باشند تا با آسودگی خاطر بیشتری این ایام را سپری کنند.

وی از رزمایش طرح نوروزی پلیس به عنوان بی نظیرترین نمایش مشارکت دستگاه ها در طول سال یاد کرد و عنوان داشت: تلاش برای کاهش کشته های ناشی از تصادفات در راه های شهری و برونشهری توسط نیروهای شرکت کننده در این طرح کشیده و هر قدمی که در این راه برداشته می شود به نوعی جهاد در راه خداست و ثواب بالاترین عبادتها را دارد.

این مقام انتظامی افزود: همچنین به منظور پیشگیری از جرائم خشن و اشراف بر تحرکات مجرمین حرفه ای و سابقه دار و خشن و زمین گیر نمودن آنها و سلب ابتکار عمل در ارتکاب جرائم برنامه های مهم و جامعی در قبل از تعطیلات آغار و تا خاتمه تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: یکی از این برنامه ها راه اندازی گشت های کمین و شکارنامحسوس پلیس آگاهی در مرکز استان و شهرستان ها بودکه تاکنون این گشت ها موفق شدند بسیاری از مجرمین را قبل از ارتکاب یا حین ارتکاب جرم دستگیر و جرائم را خنثی نمایند که بحمداله در ۱۰روز ابتدایی سال جدیدما شاهد کاهش ۶۰ درصدی جرائم خشن و مهم و ۱۹ درصد سرقت های عادی بودیم.

سردار آقاخانی همچنین به کاهش ۵۳ درصدی سرقت های خشن و افزایش کشف در تمام جرائم از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس استان اشاهرک در و گفت: به لطف خدا تاکنون ما شاهد امنیت مطلوب در استان بودیم و این موضوع رضایت مردم و مسافرین را همراه داشته است که این موضوع نتیجه همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی و سایر دستگاه های ذی ربط، رسانه ها و همدلی همه مردم حاصل گردیده است.

سردار آقاخانی، سامانه ۱۹۷ را پل ارتباطی مردم با پلیس عنوان کرد و اظهار داشت: مردم استان و میهمانان نوروزی در صورتی که پیشنهاد یا نظری در حوزه نظم و امنیت دارند و یا قصد انتقاد یا تقدیر از عملکرد ماموران دارند می توانند با این شماره تماس گرفته و ما را در ارتقای کیفیت خدمت رسانی یاری دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در ۱۰ روز ابتدایی نوروز امسال سه هزار نفر با سامانه ۱۹۷ تماس برقرار کردند که ۱۵۰ مورد از این تماس ها تقدیر از عملکرد ماموران، ۲۰۰ مورد نظر و پیشنهاد، ۵۰ مورد انتقاد و بقیه نیز دریافت راهنمایی و مشاوره بودند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا