اخبار استان ها

اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین

مهدی بختیاری در گفتگویی در قزوین از اعزام ۶۳ اکیپ جهت گشت‌زنی و حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: گشت‌های ۱۳۱ یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان در شش شهرستان تابعه استان روزانه در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعال هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱ کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین ادامه داد: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

بختیاری یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به مراکز خدمات شهرستان‌ها و مدیریت استان اطلاع دهند.

وی از توقف سه مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای قشلاق شهرستان آبیک هم خبر داد و گفت: سه مورد ساخت‌وساز غیرمجاز با گشت‌زنی در روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ توسط واحد گشت شناسایی و اخطاریه صادر شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین افزود: تغییر کاربری‌های غیرمجاز زمینه تقسیم اراضی کشاورزی را فراهم می‌کند و در نتیجه کاهش بهره‌وری را به همراه خواهد داشت، به همین دلیل با گشت‌زنی کشیک‌های این شهرستان و اطلاع از سامانه ۱۳۱، موارد غیرمجاز شناسایی و اخطار داده می‌شود و از ادامه عملیات جلوگیری خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا