شهر و جامعهعناوین اخبار

ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان، لازمه پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ ارائه کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا شیران، مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه تقویت باورهای دینی مددجویان یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه است افزود: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجراشده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۳۶۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه سال جاری در دوره‌های آموزش خانواده شرکت کردند، افزود: اعتبار هزینه شده در این زمینه بیش از ۶۶۲میلیون تومان بوده است.

وی شناسایی گروه‌های هدف را گام اول خدمت‌رسانی دانست و افزود: ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی به مددجویان، ایجاد انگیزه در بین دختران بازمانده از تحصیل ، مشاوره به دختران در شرف ازدواج و دانش آموزان دبیرستانی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره انجام می‌شود.

شیران با اشاره به اینکه تقویت بنیان‌های فکری باهدف تحکیم خانواده در حوزه فرهنگی انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد موجب افزایش مهارت‌های زندگی مددجویان شده و با بهره‌مندی خانوارهای تحت حمایت از سلامت اجتماعی و فردی می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا