اخبار استان ها

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر

الهه شیروی در گفتگویی در اصفهان اظهار کرد: به لطف خدا در اسفند سال ۱۴۰۲ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه‌ها، طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی شهرستان خمینی‌شهر به صورت رایگان توسط شبکه دامپزشکی و با همکاری بسیج جامعه کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر آغاز شد.

وی تصریح کرد: این بیماری با علائم اسهال سبزرنگ، پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه تنها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شود بلکه تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند؛ نیز است.

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از چرخش ویروس و انتقال آن از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون تعداد ۳۰۱۵۶ قطعه طیور خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسیناسیون شدند.

شیروی از همکاری ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر، سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان اصفهان، شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر، مهندسان بسیجی فعال در طرح، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان و اصحاب رسانه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش سرمایه گستران، این طرح تا فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا