شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح نشاط معنوی در ۳ امامزاده شهرستان نجف آباد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان برای حضور بیشتر در اماکن متبرکه و همچنین ترویج زندگی به سبک اسلامی امسال نیز همچون سال های گذشته طرح نشاط معنوی با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان براساس آموزه های دین مبین اسلام و مکتب شیعه در جوار حرم مطهر ۳ امامزاده جلیل القدر شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در این طرح کلاس های آموزشی، علمی، ورزشی، قرآنی و… همراه با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای دانش آموزان بین سنین ۷ تا ۱۸ سال با همکاری و مشارکت مربیان مجرب و مبلغان دینی از تاریخ ۱۶ تیر لغایت ۳۱ مرداد ماه در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در دوره های این طرح و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه شهرستان مراجعه و یا با واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد تماس حاصل نمایند.

**ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۰ نفر در مجمتع تجاری، خدماتی امامزاده آقاعلی عباس(ع)

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) گفت: با راه اندازی مجتمع ۹۶ واحدی تجاری و خدماتی امامزاده آقاعلی عباس(ع) برای بیش از ۹۰ نفر اشتغال به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: از آنجایی که حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس(ع) در منطقه ای کویری واقع شده است و با شهرهای بزرگ فاصله زیادی دارد اما به خاطر اینکه همواره حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان مورد توجه زائران زیادی از سراسر ایران است با پیگیری های به عمل آمده مبنی بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مجتمع ۹۶ واحدی تجاری و خدماتی در جوار آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم ساخته شده است.

وی ادامه ادامه داد: این مجتمع تجاری براساس طرح جامع مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است که ۳۴ واحد تجاری این مجتمع متعلق به موقوفه این امامزاده جلیل القدر است و مابقی نیز در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) در ادامه یادآور شد: این مجتمع تجاری و خدماتی در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و با اجاره و واگذاری واحدهای این مجتمع برای بیش از ۹۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۹۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین با تلاش و کوشش اعضای هیئت امنای این امامزاده واجب التعظیم و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه سال گذشته هتل، سوئیت و مرکز بهداشتی و درمانی نیز در جوار این آستان مقدس با سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک خیرین ساخته شد.

وی در ادامه اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه آمادگی آن را دارد تا همچون گذشته نیز با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی جهت اجرای پروژه های مختلف فرهنگی و اقتصادی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان همکاری داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا