نفت،گازو پتروپالایش

هزینه‌کرد ۲۳۶ میلیارد ریالی فجر انرژی در اجرای ۱۵ پروژه عام‌المنفعه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از شرکت فجر انرژی خلیج فارس، این شرکت با پایبندی به چهارچوب اخلاقی عمل به مسئولیت اجتماعی، اقدام‌هایی پیوسته را از سال‌های گذشته برای خدمت و توسعه جامعه تعریف کرده که این اقدام‌ها با همراهی دیگر شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در قالب شورای راهبردی بوده است. شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شواریی متشکل از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه است که برای هزینه‌کردهای مسئولیت اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کنند. تعریف پروژه‌های شورای راهبردی و نیازهای شهرستان نیز بر عهده کمیته متشکل از مدیران ارشد منطقه پیرامونی (شهرستان بندرماهشهر) است.

فجر انرژی با مشارکت دیگر شرکت‌های منطقه بیش از ۱۵ پروژه بزرگ عام‌المنفعه را (از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی‌ماه این سال) در سطح منطقه آغاز کرده که سهم این شرکت در این پروژه‌ها بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال است. اعتباری که شرکت فجر برای سال مالی جاری در نظر گرفته است ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که تا پایان سال مالی جاری مابقی اعتبار نیز برای دیگر پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

طرح‌های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت فجر در چند بخش زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و … بوده که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌شود. فجر انرژی در بخش سلامت با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال در طرح راه‌اندازی بخش شیمی درمانی و غربالگری بیماران سرطانی، ۱۴ میلیارد ریال در هزینه‌های بیمارستان صنایع پتروشیمی و ۱۶ میلیارد ریال برای بیماران بومی و کرونایی شهرستان در سال ۱۴۰۱ مشارکت کرده است.

این شرکت در کنار دیگر شرکت‌های منطقه ۱۰ میلیارد ریال در استقرار ۲ ایستگاه سنجش آلودگی کیفی هوا، ۱۳ میلیارد ریال در کمک به بهبود محل سکونت کارکنان و خانواده‌هایشان در شهرک بعثت، ۱۲.۷ میلیارد ریال برای برگزاری تقویم ورزشی نیز هزینه کرده است.

فجر انرژی بیش از ۱۷ میلیارد ریال برای تأمین نیازهای فرودگاه ماهشهر، بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای بیمارستان‌های منطقه، ۲۸.۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ملزومات حفاظت از ویروس کرونا، ۱۴۸ میلیارد ریال برای هزینه‌های طرح‌های تکمیل طرح‌های عمرانی منطقه، ۵۷۰ میلیون برای خرید و آزادسازی ماهی در دریاچه نمک و ۱۵ میلیارد ریال برای ساماندهی منازل مسکونی شهرک ولیعصر (گاما) مشارکت کرده است.

همچنین شرکت فجر انرژی خلیج فارس در کنار دیگر شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس مستقر در منطقه و با اجرای پروژه‌های خرسندساز نظیر حمایت از مشاغل کوچک، دانش آموزان کم‌بضاعت، ورزشکاران و … به جامعه محلی خدمت کرده‌ است. سهم فجر در این کمیته ۶۵ میلیارد ریال است.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس به عنوان شرکتی پیشرو در گزارش‌دهی و شفاف‌سازی عملیات و فعالیت‌های اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی خود از سال ۱۳۹۳، گزارش مسئولیت اجتماعی در چارچوب جهانی GRI تهیه و منتشر می‌کند. این شرکت به علت اقدام‌های پیشگامانه خود، تا کنون ۲ تندیس زرین جایزه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت را دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت فجر به عنوان یک شرکت فعال در حوزه پایداری در ابعاد اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی است. تصفیه پساب‌های صنعتی، کمک به بیمارستان‌ها با ارسال اکسیژن در دوره اوج شیوع کرونا و تزریق ۵۰۰ مگاوات برق لحظه‌ای در فصول گرم سال برای کاهش قطعی برق مردم بخش دیگری از اقدام‌های فجر در حوزه مسئولیت اجتماعی است. این شرکت با دریافت و تصفیه پساب‌های صنعتی با املاح بالا و تبدیل آن به آب فضای سبز در نگهداشت محیط زیست قدم بزرگی برداشته و از ریخته شدن این پساب‌ها در خوریات جلوگیری می‌کند. فجر انرژی همچنین با راه‌اندازی ایستگاه بارگیری اکسیژن مایع توانست در اوج همه‌گیری ویروس کرونا، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های منطقه را تأمین کند.

تزریق ۵۰۰ مگاوات ساعت برق لحظه‌ای در فصول گرم امسال به شبکه سراسری نیز از دیگر کمک فجری‌ها به منطقه بوده که مانند سال‌های گذشته انجام شده و این شرکت بیش از نیمی از کسری برق استان خوزستان را تأمین کرده است.

همچنین فجر انرژی در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از ۳۷۲ میلیارد ریال برای حوزه مسئولیت اجتماعی خود تخصیص داده است.



منبع خبر : شانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا