بازار‌های مالی ، بورس و بانک

طلا کامبک زد/ سیاست فدرال رزرو جنگ‌طلبانه شد

قیمت طلا از پایین‌ترین حد یک هفته‌ای که اوایل چهارشنبه به ثبت رساند، جهش کرد و در نیمه اول معاملات اروپا به طور پیوسته به منطقه ۱۸۱۶ دلاری صعود کرد، اگرچه در میان افزایش شرط بندی‌ها برای تشدید سیاست‌های تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو هر گونه رشد معناداری هنوز کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد.

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه شنبه اشاره کرد که ممکن است لازم باشد نرخ بهره سریعتر و بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می‌شد افزایش یابد. پاول افزود که داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار بوده است و فدرال رزرو آماده است تا سرعت افزایش نرخ بهره را برای مبارزه با تورم سرسختانه افزایش دهد.

بازارها به سرعت به صحبت‌های فدرال رزرو واکنش نشان دادند؛ این امر همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند و باید به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا بدون بازده عمل کند. در واقع، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ایالات متحده در نزدیکی آستانه ۴.۰ درصد ثابت است و اوراق اسناد خزانه نزدیک به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ تا کنون است.

در میان نگرانی‌ها در مورد بادهای معکوس اقتصادی ناشی از افزایش سریع هزینه‌های استقراض، احساسات بازار همچنان شکننده است. جدای از این، کمرنگ شدن امیدها برای بهبود اقتصادی قوی در چین و تنش های آمریکا و چین، اشتهای سرمایه گذاران را برای داشتن دارایی های ریسک پذیرتر کاهش می دهد.

از منظر فنی، قیمت طلا بار دیگر برخی خریداران را قبل از میانگین متحرک ۱۰۰ روزه جذب می کند. حمایت مذکور که در حال حاضر نزدیک به رقم ۱۸۰۰ دلاری ثابت شده است، باید به عنوان یک نقطه محوری عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی تلقی می شود و زمینه را برای ضررهای عمیق تر فراهم می کند.

۲۲۳۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا