مسکن و عمران

قیمت‌های نجومی برای اجاره سوئیت در تهران؛ ماهیانه ۳۰ میلیون!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،سوئیت ۵۰ متری را در زعفرانیه تهران درازای ۳۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۳۰ میلیون، اجاره می‌دهند. به‌خاطر اینکه ساختمان استخر دارد و واحد از نعمت آسانسور و پارکینگ برخوردار است، یکی از گران‌ترین سوئیت‌های اجاره‌ای پایتخت به‌حساب می‌آید. طوری که با همین بودجه می‌شود در شمال شهر خانه‌های سه‌خوابه معمولی را اجاره کرد. از این مدل آگهی‌ها در نیاوران و جردن و بقیه محله‌های شمالی تهران زیاد است، اما اگر بی‌خیال شمال شهر شویم و تمرکزمان را روی مرکز شهر بگذاریم، طبق آگهی‌هایی که اخیرا به پلتفرم‌های خریدوفروش اضافه شده، می‌شود با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پول پیش و ماهی چهار تا شش میلیون سراغ اجاره سوییت رفت. در جنوب شهر هم با بودجه‌ای در حد ۵۰ میلیون و سه، چهار میلیون کرایه ماهانه می‌شود به‌فکر اجاره سوئیت بود.

اجاره سوئیت در شمال تهران

مالک سوئیت ۳۵ متری در بلوار کاوه بابت واحد مبله رقم ودیعه را ۳۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. قابلیت تبدیل رهن و اجاره این اجازه را به مستاجر می‌دهد که به‌جای ۳۵۰ میلیون، رقم پول پیش را تا ۲۶۰ میلیون کاهش بدهد. درعوض اجاره ماهانه از هفت و نیم به ۱۰ میلیون و نیم میلیون می‌رسد. طبق عکس‌هایی که در آگهی وجود دارد، منظور مالک از واحد مبله، تلویزیون، چندتا مبل، مایکروویو، گاز و یخچال هتلی است. عمر بنا ساختمان هم به سال ۹۵ برمی‌گردد. واحد بدون پارکینگ و آسانسور اجاره داده می‌شود و انباری تنها آپشن آن است. البته این مدل آگهی را باید جزو گران‌ترین گزینه‌ها برای کسانی بدانیم که دنبال اجاره سوئیت در تهران هستند وگرنه در همان شمال شهر می‌شود با بودجه کمتری سراغ این کار رفت. مثلا در محدوده زعفرانیه برای سوئیتی که در طبقه زیرهمکف قرار دارد، رقم ودیعه و اجاره ماهانه را به‌ترتیب ۱۵۰ میلیون تومان و شش میلیون تومان تعیین کرده‌اند. برای اینکه تفاوت اجاره‌بهای این دوتا واحد را متوجه شوید همین کافی است که بگوییم زیرزمینی که در زعفرانیه به‌اسم سوئیت اجاره داده می‌شود مثل سوئیتی که در بلوار کاوه بررسی کردیم تروتمیز نیست، واحد بدون پارکینگ اجاره داده می‌شود و با اینکه طبقه در طبقه دوم واقع شده، آسانسور ندارد.

سوئیت ۵۸ متری در خیابان جمال‌زاده تهران در ازای ۱۰۰ میلیون پول پیش اجاره داده می‌شود؛ مستاجر هم باید ماهی شش میلیون بابت کرایه کنار بگذارد. البته مالک دست مستاجر را برای تبدیل رهن و اجاره باز گذاشته است. طوری که مستاجر به‌جای ۱۰۰ میلیون پول پیش، می‌تواند ۷۰ میلیون بدهد، اما اینطوری رقم اجاره به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تبدیل می‌شود. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم یک سوئیت نسبتا معمولی است که سال ۷۵ ساخته شده و بااینکه طبقه دوم قرار دارد، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست. مالک در آگهی به چیزهایی مثل دسترسی عالی به مترو و بی‌آرتی اشاره کرده و واحد را فقط به مجردها اجاره می‌دهد. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد، در مرکز تهران انگار صاحبخانه‌ها از یک قانون نانوشته پیروی می‌کنند و بابت اجاره سوئیت چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون برای ودیعه و ماهی چهار تا هفت میلیون به‌اسم اجاره از مستاجر می‌خواهند. مثلا یک سوئیت ۳۰ متری در خیابان فاطمی بین آگهی‌ها وجود دارد که رقم ودیعه و اجاره آن به‌ترتیب ۱۰۰ میلیون و شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و یک سوئیت ۴۰ متری دیگری را حوالی میدان انقلاب در ازای ۱۵۰ میلیون ودیعه و ماهی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اجاره می‌دهند.

اجاره سوئیت در جنوب تهران

سوئیت ۴۰ متری در محدوده یافت‌آباد تهران در ازای ۵۰ میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون، اجاره داده می‌شود. واحد طبقه همکف قرار دارد و می‌توانیم نداشتن آسانسور را نادیده بگیریم، اما نداشتن پارکینگ و انباری جزو ایرادهای آن به‌حساب می‌آید. عمر بنای واحد به سال ۸۳ برمی‌گردد و مالک، واحد را هم به مجرد و هم متاهل‌ها اجاره می‌دهد. در محدوده شادآباد واقع در منطقه ۱۸ تهران که براساس آمارهای رسمی ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است، رقم ودیعه سوئیت ۴۵ متری را ۵۰ میلیون تومان اعلام کردند و مستاجر باید هر ماه سه میلیون تومان هم به حساب صاحبخانه واریز کند. این یکی سال ۹۰ ساخته شده است. آسانسور دارد و مالک رقم ودیعه و اجاره را غیرقابل تغییر تعیین کرده است.

جدیدترین آگهی‌های مربوط به اجاره سوئیت در تهران

محدوده

متراژ

عمر بنا

مهمترین امکانات

پول پیش

اجاره ماهانه

زعفرانیه

۵۰ متر

هفت سال

استخر، پارکینگ و آسانسور

۳۰۰ میلیون

۳۰ میلیون

بلوار کاوه

۳۵ متر

هفت سال

مبله و انباری

۳۵۰ میلیون

۷.۵ میلیون

زعفرانیه

۳۵

۱۲ سال

۱۵۰ میلیون

شش میلیون

جمال‌زاده

۵۸ متر

۲۷ سال

۱۰۰ میلیون

شش میلیون

خیابان فاطمی

۳۰ متر

۲۷ سال

۱۰۰ میلیون

۶.۴ میلیون تومان

میدان انقلاب

۴۰ متر

۲۲ سال

انباری

۱۵۰ میلیون

۴.۵ میلیون

یافت‌آباد

۴۰ متر

۱۹ سال

۵۰ میلیون

چهار میلیون

شادآباد

۴۵ متر

۱۲ سال

آسانسور

۵۰ میلیون

سه میلیون

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا