شهر و جامعهعناوین اخبار

ازثبت وقف جدید در نایین توسط یک بانوی نیک اندیش تاکمک ۲ میلیارد ریالی شرکت فولاد مبارکه به پروژه حسینیه مرکزی مبارکه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: راضیه بافرانی جهت توسعه قدمگاه امام رضا(ع) در شهر بافران وقف جدیدی را در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این بانوی نیک اندیش یک باب منزل مسکونی را به مساحت ۲۷۰ متر مربع و به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بافران وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: ثبت این وقف جدید در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی توسط اداره اوقاف و امور خیریه در ماه محرم توسط این واقف نیک اندیش صورت گرفته است.

غبار روبی امامزاده سید ابوالمعالی(ع) بن رود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود گفت: طی مراسمی حرم مطهر امامزاده سید ابوالمعالی(ع) بن رود توسط اهالی روستای قلعه امام ساکن تهران غبار روبی و عطر افشانی شد.

بر اساس این گزارش ،حسین اکبر اظهار داشت: جمعی از اهالی روستای قلعه امام بدلیل ارادت و اعتقادی که به امامزاده سید ابوالمعالی(ع) دارند هر ساله در ماه محرم با تشرف به حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان اقدام به عطر افشانی و غباروروبی ضریع مطهر امامزاده سید ابوالمعالی(ع) می نمایند.

وی در ادامه افزود: پس از غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر این امامزاده واجب التکریم مراسم مراسم ختم قرآن و اطعام مومنین و قاریان قرآن برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود ادامه داد: لازم به ذکر است افراد شرکت کننده در این مراسم هدف از اجرای این برنامه را نذری که در برآوردن حاجت خویش توسط این امامزاده عظیم الشان برآورده شده است عنوان می نمایند.

حسین اکبر در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در شهرستان بن رود سه راه قورتان واقع شده است.

کمک شرکت فولاد مبارکه به پروژه حسینیه مرکزی مبارکه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: مدیر عامل شرکت  فولاد جهت تکمیل پروژه حسینیه مرکزی شهر مبارکه مبلغ ۲ میلیارد ریال را به این پروژه کمک مالی کرد.

علی مبشری اظهار داشت: در پی توافق صورت گرفته با مدیر عامل شرکت  فولاد مبارکه مبلغ دو میلیارد ریال جهت احداث حسینیه مرکزی مبارکه به حساب این حسینیه واریز شد.

وی در ادامه افزود: این کمک در راستای بازدید و نشست مشترک مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضا هیئت امناء حسینه مرکزی مبارکه صورت گرفته شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه خاطر نشان کرد: این حسینیه یکی از پروژه های بسیار بزرگ شهرستان محسوب می شود که قرار است در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه و در قالب یک مجموعه فرهنگی و مذهبی احداث شود که این مجموعه دارای پارکینگ، مسجد، حسینیه، کتابخانه، مجموعه های تجاری و خدماتی و غیره می باشد.

علی مبشری ادامه داد: مساحت اولیه ای که برای احداث این مجموعه در نظر گرفته شده بود ۳۵۰۰ متر مربع بوده که در ادامه شهرداری مبارکه ۱۰۰۰ متر مربع به این مجموعه زمین اهدا کرده و مابقی زمین های این مجموعه نیز از طریق زمین هایی که توسط مردم نیک اندیش مبارکه خریداری و وقف شده اند به این مجموعه اضافه شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر این پروژه در مرحله گودبرداری و خاکبرداری می باشد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداث این مجموعه بزرگ امیدواریم که هر چه زودتر این‌ پروژه بزرگ که به برکت نام رسول الله(ص) و حضرت امام حسین(ع) می باشد هرچه زودتر جهت ارائه خدمت به مردم به اتمام و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا