اخبار استان ها

هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی اراک تا ۲ سال آینده

علی‌اصغر غفاری در گفتگویی اظهار کرد: شرکت صاایران تمام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرای فاز نخست هوشمندسازی وسایل حمل‌ونقل شهری اراک را باید تا پایان سال گذشته آماده می‌کرد تا شهرداری در سال‌جاری اقدام به بهره‌برداری از این پروژه کند.

وی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک نیز نمایندگان شرکت صاایران نحوه کارکرد نرم‌افزار مدیریت حمل‌ونقل را توضیح دادند.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در توسعه حمل‌ونقل شهری چندین برنامه در حال پیگیری است که به تدریج و به صورت قطعات یک پازل تکمیل خواهد شد تا با یکپارچگی در این زمینه روبه‌رو باشیم، در همین راستا فاز نخست نصب دوربین‌های ترافیکی در سال گذشته انجام شد؛ از این طریق رفتارهای ترافیکی شهروندان پایش می‌شود که تأثیر خوبی در تصمیم‌گیری‌های آتی در حوزه ترافیکی شهر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه طی دو سال آینده ترافیک شهر اراک در ابعاد مختلف هوشمند می‌شود، خاطرنشان کرد: چراغ‌های راهنمایی هوشمندی در شهر پیش‌بینی شده است که با اتصال به حمل‌ونقل عمومی، این وسایل نقلیه و خودروهای خدمات‌رسان مانند آمبولانس یا خودروهای آتش‌نشانی را در اولویت عبور و مرور قرار خواهد داد.

غفاری ادامه داد: در این زمینه مناسب‌سازی سیستم حمل‌ونقل شهری برای معلولان نیز پیش‌بینی شده است و در اتوبوس‌هایی که به‌تازگی خریداری شده، رمپ‌هایی تعبیه شده است که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: برای ساماندهی سرپناه‌ها نیز حدود ۶۰۰ ایستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است تا اتوبوس به گونه‌ای در این محل توقف کند که یک فرد معلول به راحتی بتواند سوار اتوبوس شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا