اخبار استان ها

شناسایی ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در چهارمحال و بختیاری

یوسف باقری در گفتگویی در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ۴۶۵۰ کیلومتر مربع از اراضی باغی و زراعی استان از بیست‌ونهم اسفند سال گذشته تا چهاردهم فروردین سال جاری (گشت ویژه ایام تعطیلات نوروز) به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

وی افزود: در این راستا ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد و ۲۰ فقره قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

باقری تصریح کرد: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود و لزوم مشارکت و نظارت همگانی بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا