تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

وحدت، همدلی و هم سویی های موجود در در کشور طراحی دشمنان را نقش بر آب کرد/ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بنحوی به روز شده در دید نسل جوان قرار گیرد

به سرمایه گستران و به نقل از گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه همزمان باغ موزه های دفاع مقدس بدست ریاست جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدئو کنفرانس، اظهارداشت: به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی انفجار نور بود و با هدایت و رهبری امام خمینی و همت و رشادت و فداکاری و حاصل خون ده‌ها هزار شهید این انقلاب به پیروزی رسید.
استاندار اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توانسته این نظام مقدس را علیرغم وجود توطئه‌های فراوان به خوبی هدایت کند، اظهار داشت: رشد و پیشرفت، پایمردی، شهامت و شجاعت مردم ایران توانسته حرکت عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی را از مسیرهای بسیار سخت و دشوار و پر توطئه دشمن پیش ببرد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی و بزرگی ملت ایران را در جهان شاهدیم، تصریح کرد: امروز علاوه بر تلاش هایی که در کشور برای رشد، توسعه، خودباوری و تلاش برای سعادت دنیوی و اخروی انجام می‌شود، نقش جمهوری اسلامی ایران در بیداری ملت ها و آشنایی آنها نسبت به حقوق و دفاع از حریم خودشان را به خوبی حس می‌کنیم.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به توطئه‌های سنگین دشمنان علیه انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمنان این ملت از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در حال دشمنی کردن با این ملت و نظام هستند و روزبه‌روز در تلاش برای به زمین زدن این انقلاب توطئه می کنند تا آن را از مسیر ضداستکباری خود منحرف کند.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: خوشحالیم از اینکه با نفس حق و گرم رهبر کبیر انقلاب و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و از خودگذشتگی مردم و نیروهای مختلف در مدیریت‌های مختلف ، وحدت و همدلی و هم سویی ها در کشور وجود دارد بطوری که طراحی دشمنان نقش بر آب شد و جمهوری اسلامی با صلابت تمام رو به‌ جلو حرکت می کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تحقق هدف باید برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم، افزود: وقتی انسان حرکت موفقی داشته باشد باید مبانی خود را حفظ کند ولی اگر به ریشه‌ها توجه نکنیم کم کم از محتوا خارج می شویم و این امر در خصوص انقلاب اسلامی نیز صدق می‌کند.
وی با اشاره به رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: باید با بزرگداشت شهدای دفاع مقدس و مقام ایثارگران و رزمندگان، خاطرات دفاع مقدس و روحیه و ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.
محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نحوی به روز شده در دید نسل جوان قرار گیرد، افزود: برای جوانان خاطره تعریف کردن، فیلم ساختن و کتاب نوشتن خوب است، اما امروز وسایل انتقال اطلاعات متفاوت از گذشته است و باید از هنر در ابعاد مختلف و موزه‌هایی که با روش های جدید طراحی می‌شوند، استفاده کرد و موزه‌های دفاع مقدس که امروز ۱۰ مورد از آن در سراسر کشور افتتاح می‌شود، از نمونه‌های آن است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه موزه‌های جنگ در دنیا یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف است، افزود: در بسیاری از کشورهای جهان موزه‌های متحرک ، بازگوی اتفاقات بزرگ در دوران جنگ هر کشور است و موزه دفاع مقدس نیز باید با این ترکیب انتقال دهنده اتفاقات بزرگ و واقعی دفاع مقدس به جوانان باشد.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: موزه فرهنگی دفاع مقدس اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع طراحی شده است که امروز بخش نخست فاز یک آن به مساحت ۸ هزار متر مربع شامل سالن اجتماعات، گالری‌ها و محوطه با بهره مندی از آخرین دستاوردهای روز دنیا به بهره برداری می‌رسد.
گفتنی است در این مراسم با حضور استاندار اصفهان از تمبر اختصاصی بهره‌برداری از بخش نخست فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان اصفهان رونمایی شد.
شایان ذکر است استاندار اصفهان در پایان مراسم افتتاح بخش نخست فاز یک مرکز فرهنگی باغ موزه ی دفاع مقدس ، با حضور در جوار مزار پاک شهدای گمنام آرمیده در محوطه ی باغ غدیر ، ضمن قرائت فاتحه با آرمانهای بلند شهیدان تجدید بیعت نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا