اخبار استان ها

استاندار کرمان مدیران دستگاه‌های اجرایی را به صف کرد/ خط و نشان برای مدیران کم‌کار

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکاری شامگاه _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به هشدار سطح قرمز استان و بارندگی‌های سنگین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اظهار کرد: در کل استان بارندگی خواهیم داشت اما اوج این بارندگی‌ها در جنوب استان و به‌خصوص در منطقه جازموریان خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد بحران در شهرستان و آماده‌باش کامل فرمانداران، شهرداران و دهیاران و لغو مرخصی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی افزود: همه دستگاه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید کمک کنند تا رحمت الهی برای مردم زحمت ایجاد نکند و تدابیر لازم برای راه‌ها، مناطق روستایی، پل‌ها و سیل‌بندها اندیشیده شود.

استاندار کرمان با اشاره به ضرورت آمادگی کامل ادارات برق، گاز و آب و همچنین مخابرات در استان تصریح کرد: کشاورزان برداشت‌های خود را حتی‌الامکان تا روز دوشنبه انجام دهند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از محصولات خود مراقبت لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم آمادگی گروه‌های مردمی و جهادی در منطقه و آماده‌باش جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برای پیش‌بینی خسارات گفت: در صورت نیاز مردم با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اسکان داده شوند و در شرق استان به‌خصوص ریگان آمادگی لازم وجود داشته باشد و مراکز حیاتی مثل نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها مخازن خود را تأمین کنند که دچار کمبود نشوند.

فداکار با بیان اینکه مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند و باید ضمن مساعدت، پیش‌بینی لازم را داشته باشند، افزود: با توجه به فصل بهار، این بارندگی ممکن است خساراتی ایجاد کند؛ بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز باید مراقبت کنند و اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کم‌کاری از مدیران و مسئولان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست؛ لذا باید در حد توان کمک کرد که کشاورزی کمتر آسیب ببیند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا