نفت،گازو پتروپالایش

علت قطع و افت فشار آب در شهرکرد چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایهگستران،مسعود ترابیان با اشاره به فرسوده بودن قسمت‌هایی از شبکه آبرسانی در شهرکرد و سایر نقاط چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هر ساله اعتباراتی برای اصلاح شبکه، مدیریت فشار و زون‌بندی شبکه آبرسانی شرب در استان اختصاص پیدا می‌کند، اما اعتبارات اندک است و به همین علت نمی‌توان تمام شبکه را به یکباره اصلاح کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: شبکه‌های آبرسانی در استان سال به سال فرسوده‌تر می‌شوند و با بالا رفتن تراکم مشترکان در شبکه شاهد حادثه شکستگی لوله‌ها، قطعی آب و افت فشار در برخی محلات هستیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت که چند درصد شبکه آبرسانی در چهارمحال و بختیاری فرسوده است، عنوان کرد: اما این عدد به‌طور میانگین در کشور ۳۰ درصد است.

ترابیان با تاکید بر اینکه برای نوسازی، مدیریت شبکه، اصلاح شبکه آبرسانی و زون‌بندی در چهارمحال و بختیاری اعتبار بالایی می‌طلبد، خاطرنشان کرد: شهر شهرکرد جزو بزرگترین‌ و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان محسوب می‌شود، این شهر توپوگرافی خشنی نیز دارد، باید اصلاح شبکه را در این شهر تسریع کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: سه حادثه شکستگی لوله از ابتدای سال منجر به قطعی و افت فشار آب در شهر شهرکرد شد.

وی با تاکید بر اینکه احتمال مجدد شکستگی لوله در شهر شهرکرد وجود دارد، عنوان کرد: ذات شبکه این گونه است، شاید شکستگی لوله و حادثه در محلاتی رخ دهد که لوله به تازگی تعویض شده باشد.

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا