اخبار استان ها

شرایطی فراهم کنید که اصفهان آلوده‌تر نشود

محمد نورصالحی در گفتگویی درباره منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در مجاورت شهرک صنعتی رازی اظهار کرد: این منطقه ویژه اقتصادی که مجموعه شهرستان شهرضا همچون نماینده این شهرستان پیگیر ایجاد آن بودند، در مرز ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و مصوبات آن دریافت شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی در مرز ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد اما اگر صنایع آلاینده در آن مستقر شود، بر آلودگی هوای اصفهان تأثیر می‌گذارد، افزود: اگر لزوم تأسیس مناطق ویژه اقتصادی در اصفهان وجود دارد، مخالف آن نیستیم، اما اینکه بیخ گوش نصف‌جهان صنایعی فعال شوند که آلایندگی داشته باشد، خوب نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر برای رونق کسب‌وکار، اشتغال آفرینی و سرمایه‌گذاری می‌خواهد کاری انجام و منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود، بهتر است از اصفهان دور باشد، زیرا در حال حاضر این کلان‌شهر با معضل آلودگی هوا مواجه است.

وی با بیان اینکه آیا وجود منطقه ویژه اقتصادی در کنار هر شهر و روستا توجیه دارد، مربوط به مدیریت استان و مقامات ملی است، تاکید کرد: اگر در استان اصفهان چند منطقه ویژه اقتصادی با در نظر گرفتن تمام ابعاد همچون تأمین آب، انرژی، آلایندگی نداشتن و فاصله مناسب از شهر اصفهان و مراکز جمعیتی ایجاد نشود و تنها با فشار شخص، مجموعه یا نماینده باشد که بر مباحث کارشناسی سایه بیندازد، ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد.

نورصالحی گفت: اینکه یک منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان ایجاد شود که مصوبه آن از قدیم است، می‌تواند اشتغال‌آفرینی و مزیت‌های مختلفی داشته باشد که ممکن است نماینده‌ای دنبال آن نبوده یا مجموعه متولی، فعال نبوده باشد، بنابراین مدیریت کلان کشور و استان باید نسبت به جانمایی مناطق ویژه اقتصادی توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از جزئیات منطقه ویژه اقتصادی شهرضا همچون محل دقیق و صنایع فعال، ندارد مکاتبه‌ای با مسئولان مرتبط نداشته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا