بازار‌های مالی ، بورس و بانک

جهش قیمت‌ها در بازار رمزارز به رهبری بیت‌کوین!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نگارعلی_ بیت‌کوین طی چند روز گذشته به دلیل بی‌ثباتی در بخش بانکی، داده‌های تورم بالاتر از حد انتظار و اعتماد مجدد به فدرال رزرو، افزایش ارزش را تجربه کرده است و به بالاترین سطح خود در حدود ۹ ماه گذشته رسیده‌است. ارزش بازار جهانی کریپتو در این مدت ۱.۱۸ تریلیون دلار بود. روز دوشنبه، بانک‌های مرکزی بزرگ اقدامات هماهنگی از جمله فدرال رزرو برای بهبود نقدینگی بازار انجام دادند.

ادول پاتل، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Mudrex، شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی، گفت: این اقدامات ممکن است به احساسات صعودی در بازار نیز کمک کند.

بازار رمزارز در هفته گذشته جهشی بوده‌است. به گفته کارشناسان، این پمپ به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله فشار کوتاه گسترده، خرید میلیارد دلاری بایننس، و واکنش فدرال رزرو به بحران بانکی و اخبار مربوط به بروزرسانی اتریوم ایجاد شد.

طبق آمار Block، نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار در موقعیت های کوتاه اهرمی در هفته گذشته نقد شده است، این مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فشار خرید برای بی‌کوین است. در طول یک بازار نزولی، این کاملاً قابل توجه است زیرا برای بالا یا پایین بردن قیمت ها تقریباً پول زیادی لازم نیست. تبدیل ۱ میلیارد دلاری استیبل کوین توسط بایننس به اتریوم، بیت‌کوین و بایننس کوین و سایر ارزهای رمزنگاری ناشناس احتمالاً در افزایش قیمت اخیر نقش داشته است. دلیل دیگر جهش قیمتی اخیر اعلام رسمی تاریخ به‌روزرسانی هارد فورک اتریوم شانگهای (۱۲ آوریل) است که به کاربران امکان می‌دهد Eth سهام خود را پس بگیرند و انتظار می‌رود تقاضای بازار اتریوم را تحریک کند.

با این حال، نمی‌توان روند بازار را پیش‌بینی کرد، زیرا اخبار بخش بانکی همچنان می تواند احساسات بازار را تحت تاثیر قرار دهد. تنظیم کننده ها ممکن است همچنان پردازش تراکنش های مربوط به رمزنگاری را برای بانک ها دشوار کنند، همانطور که در مورد بانک Signature رخ داده است. نکته دیگری که باید بررسی شود. در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو برگزار خواهد شد.

گفتنی است که بیت کوین روز دوشنبه بالای ۲۸۰۰۰ دلار معامله شد، زیرا روند صعودی ارزهای دیجیتال در آغاز هفته تشدید شد. بیت‌کوین در اوایل روز گذشته به اوج روزانه ۲۸,۵۲۷.۷۲ دلار جهش کرد، که یک روز پس از معامله در پایین ترین سطح ۲۷,۱۹۶.۷۶ دلار بود.

از سوی دیگر، اتریوم با کاهش قیمت به زیر ۱۸۰۰ دلار، سودهای اخیر را در جلسه روز دوشنبه تثبیت کرد. پس از بالاترین قیمت ۱۸۴۳.۸۴ دلار در روز یکشنبه، اتریوم برای شروع هفته به پایین ترین سطح خود در ۱۷۴۴.۸۶ دلار سقوط کرد.

۲۲۳۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا