اخبار استان ها

اجرای ۸۰ پروژه نورپردازی در شهر قم

پیام جوادیان در گفتگویی در قم، اظهار کرد: ادغام دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان زیباسازی مهم‌ترین رخداد سال گذشته بود که با توجه به بخشنامه‌ای که وزارت کشور ابلاغ کرد این دو سازمان بایستی ادغام می‌شدند.

وی ادغام دو سازمان مورد نظر را در راستای هماهنگی و یکپارچه‌سازی دو سازمان دانست و افزود: فعالیت‌ها و اقداماتی که در کالبد شهری انجام می‌شود باید به‌صورت یکپارچه مدیریت شود و عملکرد سازمان جدید بسیار رضایت‌بخش بوده و تبعات مثبتی برای شهر داشته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم‌زمان دو سازمان پروژه‌های زیادی داشتند که در زمان ادغام دو سازمان همه پروژه‌ها انجام‌شده است.

جوادیان پروژه‌های سازمان پارک‌ها را ۳۰۰ پروژه اعلام و خاطرنشان کرد: هم‌زمان نیز ۲۷۰ پروژه مربوط به سازمان زیباسازی انجام شده است که درنهایت ۵۷۰ پروژه با هدف ارتقای سیما و منظر شهری در کارنامه سازمان جدید ثبت شد.

وی ادامه داد: در قسمت سیما منظر اجرای کل دیوارنگاره‌های سطح شهر در دو بخش دیوارنگاره‌های جدید و بهسازی دیوارنگاره‌های قدیمی که شامل دیوارنگاره محور فاز پنجم عمار یاسر، دیوارنگاری اطراف مسجد مقدس جمکران و دیوارنگاره‌هایی که در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر بود، اجرا شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اضافه کرد: تمام دیوارنگاره‌ها توسط سازمان سیما منظر و با همکاری تیم قوی طراحی و با بهترین مواد اولیه انجام و نورپردازی آن اجرا شد.

جوادیان گفت: یکی از نقاط ضعف شهر قم نورپردازی آن بود، به نحوی که شهر قم را شهری تاریک می‌دانستند و در حقیقت شهر زیبایی لازم را در شب نداشت که برای رفع این مشکل یک کمیته قوی برای رفع این مشکل تشکیل شد.

وی افزود: در ابتدا نقاطی از شهر قم که امکان اجرای پروژه‌های نورپردازی داشت، شناسایی و طراحی آن انجام شده است، به‌طور کلی در سال ۱۴۰۲ توانستیم بیش از ۸۰ پروژه شاخص نورپردازی را اجرا کنیم که شاخص‌ترین و منحصربه‌فردترین آن اجرای بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم به طول هفت کیلومتر بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا