حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارق داخل خودرو //کشف چندتن تن موادمخدر در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در پی دریافت شکایاتی مبنی بر سرقت از داخل خودرو در محدوده جنوب شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و موفق شدند یک سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: این سارق در بازجوئی های صورت گرفته به سرقت ۳۷۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان به همشهریان توصیه کرد:از قرار دادن وسایل بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی خودروی خود پرهیز کنید ، خودروی خود را در مکان های خلوت و تاریک پارک نکنید.

بیش از ۳۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ پلیس اصفهان **

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۰۶ هزار و ۷۳۷ تماس مردمی با مرکز فوریت های ۱۱۰ پلیس اصفهان گرفته شده که بیش از ۱۳۸ هزار از آنها منجر به عملیات انتظامی شده است .

سرهنگ “حسن یاردوستی”اظهار داشت : پلیس اصفهان به منظور پیشگیری از وقوع جرم ، افزایش احساس امنیت و برخورد با عاملان وقوع انواع بزهکاری و مخلان نظم و امنیت عمومی شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس های مردمی با سامانه ۱۱۰ و اعزام ماموران انتظامی به محل های وقوع حوادث می باشد .

وی افزود: در همین راستا از بین تماس‌های گرفته شده، تعداد ۱۳۸ هزار و ۵۷۷ مورد منجر به عملیات شده و به تعداد ۱۰۷ هزار و ۷۰۸ تماس نیز راهنمایی و مشاوره لازم ارائه شده است .

این مقام مسئول با اشاره به تعداد تماس‌های عملیاتی مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد به طور میانگین تقریباً هر ساعت ۶۳ تماس با ۱۱۰ صورت و ۲۱ ماموریت پلیسی در اصفهان انجام می‌شود.

یاردوستی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که اولویت تماس‌ها به ترتیب به تصادف ، نزاع و درگیری ، مزاحمت ها و حوادث و سوانح اختصاص داشته است.

سرهنگ حسن یاردوستی در پایان ضمن قدردانی از همشهریان به لحاظ همکاری صمیمانه با پلیس در راستای اجرای ماموریت ها و خدمات رسانی بهتر ،خاطر نشان کرد :تماس های مکرر مردم با مرکز فوریت های ۱۱۰ و ارائه مطالب نشانگر اعتماد بالای آنان به پلیس است.

 ۲۰تن انواع مواد مخدر در اصفهان امحاء می شود 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از امحای بیش از ۲۰ تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ” سید تقی حسینی” گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر همه ساله از پنجم تیرماه آغاز می شود و به همین مناسبت برنامه های متنوعی در راستای شناساندن پدیده شوم اعتیاد و عواقب آن برای مردم و خانواده ها به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این هفته امحای مواد مخدر است که امسال استان اصفهان به عنوان معین پنج استان کشور انتخاب شده و قرار است بیش از ۲۰ تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال در روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در یکی از منطقه خوراسگان شهر اصفهان به آتش کشیده شود.

این مقام مسئول هدف از اجرای این کار را پیامی امیدوار کننده برای خانواده ها و هشداری برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت نشان می دهد که پلیس ایران در امر مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر و توزیع آن در بین جوانان بسیار مصمم ، جدی و قاطع است و تا آخرین قطره خون خود در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

سرهنگ حسینی از برپائی کلاس های پیشگیری از اعتیاد، بازدید گروه های مختلف از نمایشگاه تخصصی دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، برپائی دو همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان های شهرضا و نطنز در روز های شنبه دهم و یکشنبه یازدهم تیرماه و همچنین برپائی همایش خانوادگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مجموعه فرهنگی تفریحی صفه اصفهان در روز جمعه نهم تیرماه به عنوان دیگر برنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این هفته خبر داد.

این مقام انتظامی رتبه پلیس اصفهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر را بین سوم و چهارم کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون پلیس اصفهان ۱۱۰ شهید و ۱۱ جانباز را در راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 

سردار آقاخانی خبر داد:**

کشف ۶ تن مواد مخدر و انهدام ۴۱ باند قاچاق در اصفهان

سردار” عبدالرضا آقاخانی” در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان در زمینه کشف مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ اظهار داشت: با اقدامات ویژه صورت گرفته توسط ماموران این فرماندهی در سه ماهه نخست امسال مقدار ۶ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: بیشترین کشفیات مواد مربوط به تریاک با چهار تن و ۶۲۸ کیلوگرم و سپس حشیش با یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم است و کشف هروئین با ۱۰۰ کیلو و مرفین با ۴۰ کیلوگرم در رتبه های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول از انهدام ۴۱ باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: تعداد دستگیری ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در همین راستا تعداد ۲۳۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان توقیف و هشت قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استفاده از پوشش خانوادگی یکی از شیوه های انتقال مواد مخدر توسط قاچاقچیان به منظور گمراه کردن ماموران است گفت: با تیزهوشی و اشرافیت بالای ماموران ما در همین مدت تعداد ۱۲ باند خانوادگی که در امر حمل و انتقال مواد مخدر فعالیت می کردند در نوروز امسال شناسائی و دستگیر شدند.

سردار آقاخانی همچنین از اجرای ۵۸۱ طرح با هدف پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد و گفت: در طرح پاکسازی نقاط آلوده بیش از یک تن و ۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ده ها تن از توزیع کنندگان عمده مواد مخدر شناسائی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گفت: یکی از اقدامات موثری که در زمینه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر با هماهنگی دستگاه قضائی استان از سال گذشته آغاز شده طرح پلمپ کردن منازل و اماکن متعلق به این افراد است که در واقع می تواند ضربه مهلکی به آنان بزند.

آقاخانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال نیز در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته ایم به طوری که در سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۹ مورد شامل منزل، گاراژ و مغازه که به کانون توزیع و مصرف مواد تبدیل شده بودند با هماهنگی مقام قضائی پلمپ شدند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا