پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف محموله اسباب بازی قاچاق در سمیرم/دستگیری سارق میلیاردی خودرو در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، “جهانگیرکریمی” ، گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو تعداد ۶۸۲ کارتن انواع اسباب بازی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه اظهار داشت ، ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد، قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**واژگونی پژو ۴۰۵ یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور”زواره-شهراب” و فوت یک نفر و مجروحیت دو فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” گفت : ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راه اردستان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور زواره به شهراب مطلع و بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو جان خود را از دست داد و راننده و دو سرنشین دیگر به شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان بررسی تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است .

سرهنگ جواد درستکار در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم .

**خروج از جاده مینی بوس مسافربری ۴ مصدوم برجای گذاشت

 رئیس پلیس راه استان از خارج شدن یک دستگاه مینی بوس مسافربری از جاده و برخورد با دیوار بتنی کنار جاده در آزاد راه شهید کاظمی شهرستان نجف آباد و مصدومیت چهار نفر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح  امروز ماموران پلیس راه “نجف آباد” از برخورد یک دستگاه مینی بوس مسافربری هیوندای با دیواره بتنی کنار جاده در آزاد راه شهید کاظمی مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده و سه سرنشین مینی بوس به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات رانندگی خروج از جاده مینی بوس و برخورد با دیواره بتنی کنار آزاد راه اعلام شده است .

سرهنگ پورقیصری در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم .

**دستگیری سارق میلیاردی خودرو در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو و کشف ۱۶ خودروی پراید مسروقه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت خودرو در شهر اصفهان ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند عامل این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۱۶ دستگاه خودروی پراید که توسط کارشناسان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده اند اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس آگاهی اصفهان در پایان به مردم توصیه کرد: از رها سازی خودرو با سوئیچ یا روشن بدون سرنشین حتی برای یک لحظه خودداری کنید و خودرو خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید .

**کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت مغازه در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت مغازه طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی ” گفت : در پی اجرای طرح های مختلف پیشگیری از وقوع انواع جرایم توسط ماموران انتظامی شهرستان اصفهان و مشارکت مردمی وقوع سرقت مغازه تا حد چشمگیری کاهش یافت .

وی با اشاره به اینکه وقوع سرقت مغازه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است اظهار داشت: مشارکت مردمی و همکاری با پلیس نقش بسزایی در کاهش وقوع انواع جرایم و سرقت ها دارد.

سرهنگ یاردوستی اضافه کرد: همچنین اجرای طرح های انتظامی و ارائه آموزش همگانی توسط کارشناسان پلیس به شهروندان نیز در کاهش جرایم و افزایش سطح دانش انتظامی مردم تاثیر گذار است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست ، با بکارگیری توصیه های پلیس از وقوع انواع جرایم پیشگیری و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کنید .

**دستگیری ۶ خرده فروش مواد مخدر در نجف آباد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده و دستگیری ۶ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” د گفت : در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و توزیع کنندگان مواد افیونی طرح پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان نجف آباد اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح دودستگاه موتورسیکلت ، یک خودروی مسروقه و یک کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد افیونی کشف و ۶ نفر از توزیع کنندگان مواد افیونی دستگیر شدند .

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم با پلیس تصریح کرد، طرح های پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت تداوم خواهد داشت و پلیس هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**نقش حجاب و عفاف در سلامت و آرامش روانی جامعه

بی تردید با رعایت حجاب، ریشه ی بسیاری از تفاخرها، تکاثرها، اسراف ها، تحریک های بی موقع در اجتماع کند و بذر فساد خشکیده خواهد شد و همین مسئله باعث سلامت و آرامش روانی جامعه می شود.

بد پوششی باعث فشار روانی می شود

بی تردید اگر زنان متین و موقر باشند و با پوشش مناسب ظاهر شوند و تحریکی صورت نگیرد، همسران آنها و دیگر افراد جامعه از آرامش روانی برخوردار خواهند بود. اما اگر حضور زنان در جامعه به صورت تحریک آمیز باشد، التهاب و اضطراب و هیجان روحی بیننده هر لحظه با دیدن صحنه ای تازه افزایش پیدا خواهد کرد و از آن جا که ارضای غریزه ی جنسی در تمامی موارد به دلخواه ممکن نیست باعث به هم خوردن تعادل روحی آنها می شود، این تأثیرات منفی نه تنها بینندگان این مناظر را تهدید می کند، بلکه همسران این زنان بی حجاب را نیز در معرض بیماری های روانی قرار می دهد زیرا این مردان دائماً با نگاه های هوس آلود دیگران به زن و دختران خود مواجه هستند که مانند نیش زهرآگین آنان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و متأسفانه در بسیاری از موارد نمی توانند به آن اعتراض کنند.

در برخی از موارد مجبورند علی رغم فطرت انسان و اعتقادات مذهبی خود یا سکوت کرده و بدین وسیله آن را تأیید کنند و یا خود نسبت به تهیه ی آن لباس ها و کفشهای مبتذل که توجه دیگران را جلب می کند اقدام نمایند و با دست خود عامل بیماری روانی خود را فراهم سازند!! حتی می توان گفت زنان بی حجاب دیگری که قادر به تهیه ی آن نوع لباس و کفش نیستند نیز دچار فشارهای روانی شده و تعادل روحی خود را از دست بدهند. به هم خوردن تعادل روحی در بینند گان این مناظر و همسران بدبخت آنان یا زنان بی حجاب دیگر بیماریهای جسمی و روانی را بوجود می آورند که از جمله عدم تعادل دستگاههای عصبی و نقص دستگاه هاضمه در اثر هیجان که عامل بیماری های معده و روده است.

رابطه  حجاب و عفاف با سلامت و آرامش روانی مردم

رعایت حجاب و عفاف در سلامت و پاکی اجتماع موثر است و موجب استحکام خانواده به عنوان پایه و اساس اجتماع می شود و در ساخته شدن فرزندان با تربیت صحیح و پاک نگه داشتن محیط اجتماع از عوامل تحریک آمیز جوانی موثر است. معلوم است وقتی کانون خانواده گرم و پرجاذبه باشد، این گرمی و استحکام در بالا بردن روحیه ی عمومی مردم و جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت. وقتی کودکان چنین خانواده ای با تربیت صحیح و تعادل روحیه و افکار پرورش یافتند، در جامعه منشأ سازندگی، ترقی و تعالی می شود.

اکثر دختران و پسرانی که در سنین پایین به دام مفاسد مختلف می افتند، کسانی هستند که از تربیت حقیقی و صحیح محروم بوده اند این ظلم را هیچ کسی جزو والدین به آنها نکرده اند. از طرفی با رعایت حجاب، ریشه ی بسیاری از تفاخرها، تکاثرها، اسراف ها، تحریک های بی موقع در اجتماع کند و بذر فساد خشکیده خواهد شد. چرا که زنان عمر خود را به جای مصرف در این گونه ضد ارزش ها در جهت هدف نهایی زندگی انسانی و سعادت راستین صرف می کنند و گناه به فساد کشاندن سایر افراد جامعه و اتلاف عمر آنان و ایجاد زمینه برای انواع فساد در اجتماع صورت نمی گیرد.

گسترش بوتیک های کذایی، تهیه و توزیع لباس مبتذل غربی با تصویرها، تکثیر و توزیع نوارهای مبتذل و نوارهای موسیقی از مواردی هستند که جوانان بی گناه و کم تجربه را به سوی منجلاب فساد و تباهی سوق می دهد. برای اینکه جوانان از این آفات در امان باشند، باید در خانواده به طور صحیحی تربیت شوند، اما اگر مادر اسیر این گونه موارد باشد، نمی تواند برای فرزندانش الگوی کاملی خلق کند.

بنابراین اولین تأثیر حفظ و رعایت حجاب در جامعه، سلامت روحی و روانی و رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در یک جامعه است. حجاب، آزادی اندیشه را محدود نمی کند. و شاید، به عبارتی آن را رشد می دهد و عاملی می شود برای تبادل آزادتر اندیشه ها و رشد استعدادها. حجاب، آزادی فعالیت اجتماعی را نیز محدود نمی کند. چه بسیار بانوان محجبه و عفیفی که در رده های بالا و مسئولیت های مهم اجتماعی و مدارج عالی تحصیلی – حتی در محیط های مردانه – حجابشان را حفظ می کنند و آزادانه نیز – چون مردان – به فعالیت های خویش مشغولند. حجاب چون وسیله ای مطمئن است که می تواند زن را از مزاحمت ها و بهره جویی های نادرست و نامطلوب سالم نگه دارد و نگاه های آلوده را هشدار دهد.

حجاب می تواند بهترین وسیله باشد در جهت حفظ ارکان شخصیت زن، چو دژی مستحکم که پایه های شخصیتش را محفوظ نگه می دارد و از آن حراست می نماید. مروارید شفاف و گرانبها، میان صدفی در عمق آبها از انبوه خطرات، پنهان و محفوظ می ماند. خانم ها چون مرواریداند و عفافشان گوهر وجودشان است، که نیاز به صدف و محافظی دارد که آنان را در امان نگه دارد و کدام صدف زیباتر از صدف حجاب! کدام حفاظ مطمئن تر از صدف نجابت و حیا! و کدام مأمن، با امنیت تر از مأمن پاکی و طهارت! پس حجاب نه مانع آزادی که خود مایه ی آزادی و رشد و تعالی انسان است.

نتیجه گیری

آنچه مهم است، مراقبت زن از خود و حجاب و عفت خویش به جهت ایجاد جامعه سالم است. آن چه که بهتر بتواند این هدف را تأمین کند، برتر است، در عین حال در صورت لزوم زن باید با حفظ عفت و حجاب، نقش اجتماعی خود را به خوبی انجام دهد. البته شیک پوشی و تمیز و مرتب بودن از خصلت زنان است و خصلت بسیار خوبی است که خدا در وجود زنان قرار داده تا بر جذابیت آنان افزوده شود، لیکن باید در کوچه و خیابان و در منظر مردان نامحرم طوری رفت و آمد کنند که همراه با متانت و عفت بوده و باعث گناه و معصیت الهی نشوند.

منابع

۱- جوادی آملی،ایت الله ، مسأله حجاب،

۲- هدایت خواه، ستار( ۱۳۸۵)، زیور عفاف، انتشارات ضریح آفتاب.

۳- هاشمی کاوندی، مجتبی، روان شناسی زن، چاپ سوم، نشر شفق، قم، سال ۱۳۷۸،.

تهیه و تنظیم : سروان علیرضا زارعان – کارشناس اداره برآورد اجتماعی – پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا