تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

رفع مشکل سرقت کابل بیش از ۱۵۰۰ روستا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سیدمجید صدری ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد تاکید همیشگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات رسانی به مناطق روستایی است افزود: در ۲ هزار و ۱۰۱ روستا سرقت کابل و تجهیزات صورت گرفته بود که بر اساس تعهدو قولی که به وزارت ارتباطات ، دادیم در اسرع وقت این روستا‌ها را احیا کنیم که تا دو ماه آینده کامل امر صورت خواهد گرفت .

وی گفت: با توجه به اینکه سرقت کابل مجدد در روستا‌ها اتفاق می‌افتد، از نیروی انتظامی می‌خواهیم کمک کند، چرا که روستا‌هایی داریم که بالغ بر ۶ بار یا بیشتر مورد سرقت کابل قرار گرفته اند و ما کابل کشی کرده ایم.

مهندس سیدمجید صدری افزود: در خصوص قطعی هم برای مثال در استان سیستان و بلوچستان که با قطع فیبر مواجه بودیم در طول یک روز ۱۱ بار قطعی داشتیم و بر اساس وظیفه ما باید مشکل را برطرف می‌کردیم، اما مرتب برای وصل ارتباط می‌رفتیم و مثلا ده دقیقه بعد دوباره قطع می‌شد که خوشبختانه این موضوع را توانستیم با کمک نیروی انتظامی مدیریت کنیم.

وی از مراجع ذیصلاح خواست شرکت مخابرات ایران را به گونه‌ای کمک کنند تا با کمترین سرقت‌ها و تخریب‌های عمدی مواجه باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره آخرین پیشرفت‌های طرح سورینو گفت: این طرح ویژه مشتریان فعال ماست و قرار نیست کسی برای دریافت این خدمت به ما مراجعه کند و حتما ما آن‌هایی را که خودمان شناسایی کرده ایم مراجعه می‌کنیم و طرحی برای ارتقای کیفیت و شبکه داده هاست.

مهندس سیدمجید صدری گفت:: در سرویس ADSL در بهترین شرایط می‌توان از سرعت ۱۰ مگابایت استفاده کرد، اما در VDSL سرعت به حداقل ۴۰ مگابایت می‌رسد و برای اینکه مشترکان مخابرات از کیفیت خدمات راضی شوند، طرحی به نام سورینو ایجاد کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح هر کسی که از قبل از ما خدمت می‌گرفته است بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کند مودم VDSL را دریافت می‌کند و در قبال آن مودم ADSL خود را تحویل می‌دهد و ما این مودم را در جا‌های دیگر استفاده می‌کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح‌های بعدی ما نیز همان طرح‌های معمولی ADSL است و فقط کیفیت و سرعت آن اضافه می‌شود.

وی افزود: در کنار VDSL سرویس FTTH را هم مدنظر داریم که البته، چون بر اساس فیبر است و باید تا درب منزل فیبر کشیده شود از VDSL پیچیده‌تر است.

مهندس سیدمجید صدری گفت: به همه سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی پیشنهاد دادیم که فیبر نوری از ما دریافت کنند و به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات روستایی بر اساس طرح USO ، شرکت مخابرات ایران مجری فیبر این طرح است و تعهد داده ایم حدود ۶ هزار کیلومتر در کل کشور کشیده شود.گفت: حرکت در این اقدام کند بود که شتاب بیشتری گرفته است و امیدواریم در هزار و ۵۸۷ نقطه‌ای که باید فیبر بکشیم تا پایان سال به تعهداتمان عمل کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: در خصوص امکانات مورد نیاز این طرح هم تلاش می‌کنیم از امکانات تولید داخل استفاده کنیم و با این طرح چرخه تولید کارخانه‌های داخلی در زمینه تولید فیبر و کابل مسی راه افتاده است.

مهندس سید مجید صدری گفت: رکودی که در این زمینه داشتیم با این دو تا سه طرح و با خرید‌های عمده‌ای که از آن‌ها کرده ایم، برطرف شده است و فقط هم دنبال این نیستیم که از یک کارخانه خاص خریداری کنیم و تولیدات هر کارخانه‌ای را که فعال باشد، خریداری می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا