تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

با حضور استاندار اصفهان و معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد

به  سرمایه گستران و به نقل از گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، دبیر ستاد طرح کرامت کشور، مدیران کل حراست، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دیگر مدیران استانی برگزار گردید، اظهارداشت: هرفرد در هرجایگاه و سمتی که قرار می گیرد مسئول آسیب هایی است که به نیروی کاری وفکری جامعه وارد می شود که حتی این موضوع می تواند عواقب اخروی هم را به دنبال داشته باشد.

استانداراصفهان تاکید کرد: دستگاه های ذیربط مکلف به ساخت انسانیت انسان ها و موثر بودن آن ها هستند و اگر در جایی کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه نباید تصور شود که فقط ستاد و شورای مبارزه با مواد مخدر باید برنامه ها را اجرایی نماید، افزود: این ستاد و شورا هماهنگ کننده هستند و دستگاه ها موظفند که در حیطه ی وظایف خود زمینه رشد افراد را فراهم نمایند.

مهرعلیزاده به افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر میزان کشفیات را به عنوان درصدی از آنچه مصرف می شود تلقی نماییم این آمار بالا نگران کننده است.

محسن مهرعلیزاده اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان را خوب ارزیابی نمود و افزود: در طرح های پایلوت باید به صورت پروژه محور با زمانبندی و هدف مشخص فعالیت نمود و براساس تفکراتی که برای اجرای طرح وجود داشته ارزیابی لازم انجام شود و برای دیگر مناطق مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت زمان اتمام این طرح، هدف گذاری دقیق آن و حجم کاری دستگاه ها مشخص شود، افزود: در خصوص اعتبارات، مدیریت ارشد استان آمادگی کمک و همیاری را دارد.

استانداراصفهان با بیان اینکه از بکارگیری ظرفیت های استانی در انجام پروژه ها استقبال می کنیم، افزود: اعتقاد راسخ دارم که اصفهان در همه ی زمینه های فرهنگی، اجتماعی علمی، فناوری های نو و … می تواند به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی مطلوب، اصفهان می تواند پایلوت قوی برای اجرای طرح ها باشد.

مهرعلیزاده از دستگاه ها خواست طرح ها، ایده ها و برنامه های خود را برای طرح در سطح کشور به دبیرخانه ی شورا ارائه نمایند.

استانداراصفهان راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان را اقدامی موثر در درمان اعتیاد برشمرد.

*نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان ۵۰ درصد میانگین کشور است.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات استاندار اصفهان در جهت مبارزه با مواد مخدر و اختصاص بودجه برای مرکز جامع توانمند سازی و سلامت، افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان ۵۰ درصد میانگین کشوری است ولی همین میزان نیز برای پایتخت گردشگری ایران و شهری که گردشگران و گروه های مختلفی از کشورهای مختلف در آن حضور می یابند زیاد است.

حسینی با بیان اینکه امروز یک تغییر نگرش در خصوص مواد مخدر درکشور ایجاد شده است، افزود: فعالیت بسیاری در سطح مدیران ایجاد شده است و بر همین اساس دستگاه های عضو ستاد خود دست بکار شده اند و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر بعنوان هماهنگ کننده فعالیت می کند.

سید نجیب حسینی افزود: از تمام ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد و با توجه به اینکه مسئولان ارشد کشوری موضوع اعتیاد را بعنوان یک موضوع مهم در دستور کار قرارداده اند، بهانه ای برای کم کاری وجود نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه با تفکر دولتی نمی توان موضوع اعتیاد را حل نمود،؛ تاکید کرد: باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود و دولت باید در این مسیر تسهیل کننده باشد.

حسینی تاکید کرد: هر قدمی که مسئولین برای مبارزه با اعتیاد بردارند اول به خانواده و اقوام خود کمک می کنند چرا که هیچ فردی از اعتیاد در امان نخواهد بود.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: مبارزه با اعتیاد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدت است و در آینده می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

حسینی به اجرای طرح کرامت نیز اشاره کرد و افزود: همه ی دستگاه ها موظف هستند که در این طرح کمک و همکاری داشته باشند و حداکثر در پایان سال باید خروجی این طرح را داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف باید احصا گردد و از تمام ظرفیت ها برای اجرای این طرح استفاده شود.

گفتنی است در این جلسه مدیران و مسئولین ذیربط نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای طرح کرامت به جلسه اعلام نمودند.

همچنین در پایان از اقدامات ارزشمند مصطفی هادی زاده دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر و اصغر هدایت بعنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

شایان ذکر است مصطفی هادی زاده، دبیر سابق شورای مذکور در استان اصفهان، اخیراً به سمت مدیرکل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری منصوب گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا