تکنولوژی

بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، دکتر داود ثمری امروز در نشست خبری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره مسابقات ربوکاپ عنوان کرد: امروز مسابقات روبوکاپ تبدیل به بزرگترین رویداد فناورانه کشور شده است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از نظر کمی و کیفی بهبود یافته خاطر نشان کرد: آشنا کردن دانشجویان و دانش آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده از سوی تیم‌ها از اهداف برگزاری این رویداد فناورانه است.

وی با بیان اینکه این رویداد راهکاری برای جلوگیری از خروج نخبگان خواهد بود، گفت: حضور بخش‌های صنعتی در این رقابت یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: در این دوره از مسابقات ۵ تیم برتر دانشگاه آزاد به طور کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند و سایر تیم‌های برگزیده در صورت تمایل در مرکز رشد این دانشگاه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به کد نوآوری واحد علوم‌تحقیقات گفت: اخیراً مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات کد نوآوری را دریافت کرده که تیم‌های مستقر در این مرکز بتوانند با مراجعه به ادارات مالیات و بیمه از خدمات و تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند شوند.

ثمری همچنین از راه‌اندازی سرای نوآوران در این واحد علوم‌تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد.در سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوزهای اولیه این مرکز از ریاست دانشگاه اخذ شده افزود: این مرکز تخصصی محل مناسبی برای تجمیع تیم‌های برگزیده حوزه‌های مرتبط با رباتیک است. این مرکز تخصصی شامل بخش‌های آزمایشگاهی و زمین‌هایی برای فناوران حوزه رباتیک می‌شود.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا