شهر و جامعهعناوین اخبار

قرض الحسنه در رشدعلمی و سرمایه اجتماعی تاثیرقابل توجهی دارد

حسین حسین زاده در سمینار آموزشی دوازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه بانکداری اسلامی در کشور طی چند سال اخیر و با توجه به ایجاد مشکلاتی در برخی از بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته است،اضافه کرد: مابانکداری اجتماعی را نیز در کنار بانکداری اسلامی، برای حمایت از فعالان اجتماعی وهمچنین کاهش چالش‌های اجتماعی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قرض‌الحسنه رسالت  وجه تمایز بین فعالیت تجاری و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از این رو این بانک ایده جدیدی را در حوزه حمایت از کارآفرینان اجرایی کرده و تاکنون با آنکه کمتر از یک سال از فعالیت آن می گذرد ،به نتایج خوبی  دست یافته است.

حسین زاده  بومی سازی فعالیت‌ها و ایجاد مدل‌های که از بطن جامعه بیرون می آیند را تنها راه نجات جامعه از معضل بیکاری و دیگر چالش‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: درصورتیکه  این امر محقق شود نرخ بیکاری کاهش و همگرایی، هم‌بستگی و بلوغ فرهنگی در جامعه حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان امور اقتصادی نیز به موفقیت به اجرا درآمدن فعالیت‌های خاص بومی و خودجوش در جامعه که زمینه ساز چابک سازی جامعه را فراهم می‌کنند، تاکید دارند، ادامه داد: این مدل‌ها تنها از بین تفکرات بسیجی استخراج خواهند شد.

ایشان افزود: ما باید در بین مردم فرهنگسازی کنیم که قرض‌الحسنه را تنها با نگاه انجام فعالیت‌های خیریه‌ای نبینند بلکه بدانند که قرض الحسنه می‌تواند در راستای رشد فرهنگی علمی و سرمایه اجتماعی فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشد.

حسین زاده تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا بتوانیم بخش فرهنگی و بستر سازی، اجرا و تامین منابع مالی را برای ایجاد کارآفرینی دور هم جمع کنیم و اتفاق مثبتی را در جامعه برای ارتقای زندگی مردم رقم بزنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا